• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
17
یادداشت

چرخی هایی که نمی چرخد

  • کد خبر : 5271
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
چرخی هایی که نمی چرخد
خدا می داند که این روزها وضعیت معیشت مردم نابسامان است و قادر به تهیه ی حداقل های زندگی شان هم نیستند و این در حالی است که می شود اقداماتی را در این کشور انجام داد که بخشی از این مشکلات حل و یا به حداقل ها برسد ولی چرا اقدامی نمی شود و یا اگر اقدامی می شود چرا نتیجه نمی دهد خدا می داند.

به گزارش خبرنگار ریاح، میثم ریاحی مدیر مسئول نشریه سراسری ریاح در یادداشتی نوشت:

چرخ های زیادی در زندگی مردم وجود دارد که در صورت چرخش آسایش و آرامشی نسبی برای مردم ایجاد می کند. اما اگر نچرخد همه را دچار آسیب و بحران می کند. مهم ترین آنها چرخ اقتصاد است که این روزها متأسفانه نمی چرخد و یا برای بسیاری از مردم به سختی می چرخد چرا که تورم و گرانی کاری با مردم کرده است که دیگر حتی بعضی از مردم حاضر به صبوری در مقابل طلب خود نیستند و تقریبا اکثر کاسبان به سختی فقط سعی در نگه داشتن شغل و مشتری شان دارند و این به خاطر عدم نظارت بر گرانی های بازار و تورم روزانه ی کالاها است که معلوم نیست تا چه زمانی قرار است این وضعیت ادامه داشته باشد.

وقتی از گرانی بنزین این نوع مسایل آغاز شد و گرانی کرایه حمل و نقل را به دنبال داشت تا امروز که بحث دلار بهانه ای شده است که افرادی سودجو کالاهای مورد نیاز مردم را که ربطی هم به گران یا ارزان شدن دلار ندارد را با هر قیمتی که دلشان می خواهد به مردم می قروشند چگونه انتظار می رود که چرخ زندگی مردم و اقتصاد بچرخد.

وقتی بعضی از کاسبان که در اثر گرانی کالاها دیگر قادر به سرمایه گذاری نیستند و به دنبال تغییر شغل هستند چگونه می توان گفت که چرخ زندگی مردم می چرخد. کافی است مسئولین محترم سری به بازار بزنند و درد و دل مردم و بازاریان را بشنوند آن وقت متوجه همه ی این حرف ها خواهند شد.

امروز که فردی از همین کاسبان سوال می کرد که آیا هفته آخر اسفند ماه بازار تعطیل می شود یا نه؟ و دلیل سوالش را پرسیدم به عمق فاجعه پی بردم. از او پرسیدم می خواهی تعطیل باشد یا نباشد؟ این کاسب محترم می گفت اگر تعطیل باشد خوشحال می شوم. تعجب کردم و پرسیدم چرا؟ او گفت چون اگر تعطیل باشد تعطیلی مغازه ها را بهانه می کنم و دیگر نیازی نیست به خرید عید بروم و به همین بهانه لباس را هم نمی خرم چون وضعیت درآمدم خوب نبوده و چون در جیب پول ندارم. با این حساب چگونه بعضی ها معتقد هستند که چرخ زندگی مردم می چرخد؟

خدا می داند که این روزها وضعیت معیشت مردم نابسامان است و قادر به تهیه ی حداقل های زندگی شان هم نیستند و این در حالی است که می شود اقداماتی را در این کشور انجام داد که بخشی از این مشکلات حل و یا به حداقل ها برسد ولی چرا اقدامی نمی شود و یا اگر اقدامی می شود چرا نتیجه نمی دهد خدا می داند.

قطعاً همه ی مردم عزیز ایران از مسئولین تقاضامند هستند که فکری به حال مردم کنند و اجازه ندهند مردم بیش از این، فشار های اقتصادی را متحمل شوند. مدیریت می تواند از این باب که فرصتی برای خدمت به مردم است یک موهبت الهی باشد اما اگر از این فرصت استفاده نکنند و به جای خدمت مسیر دیگری را درپیش بگیرند تبدیل می شود به یک عذابی که درد آن تا آخر عمر می تواند همراه فرد باشد.

این مردم بسیار مظلوم و گرفتارند و هر بار که نزدیک انتخابات می شود امید دارند تا با انتخابی دیگر تغییراتی در کشور و به دنبال آن در زندگیشان ایجاد شود البته اگر چه بخشی از مشکلات می تواند نتیجه انتخاب مردم باشد که باید مواظب انتخاب خود باشند و درست و با بصیرت انتخاب کنند ولی به هر حال هر فردی با رای مردم انتخاب می شود هم باید به فکر مردم، با مردم و برای مردم باشد و عاقبتی خوش را برای خود و مردم باقی بگذارد.

از همه اینها که بگذریم باید دوباره اشاره ای به وضعیت معیشت مردم داشته باشیم و این که مردم بسیار گرفتار هستند و به سختی زندگی خود را می گردانند و به قول قدیمی ها صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند. مردم انتظار دارند که حداقل های زندگی شان فراهم بوده و چرخ زندگی شان به راحتی بچرخد که این اتفاق در این زمان در جامعه نمی افتد.

حال کجا و به چه کسی باید گفت که این وضع مردم و این معیشت مردم است. امروز کار به جای رسیده است که رهبر معظم انقلاب هم از رسانه ی ملی حرف دل مردم را به مسئولان می رسانند که شاید مسئولین بهتر حرف دل مردم را بشنود و حرکتی کنند. امید است که مسئولان نصیحت حضرت آقا را که خطاب به آنان فرمودند « وضعیت معیشت مردم غصه ی بزرگی است و اینها راه حل دارد» گوش دهند و به آن عمل کنند و یادشان بیاید که حضرت آقا در سخنانی دیگری فرمودند« گرانی های اخیر ارتباطی به تحریم ها ندارد». دیگر چگونه حضرت آقا به مسئولین تذکر دهند و مسئولین ….

به هر حال انقلاب هست و خواهد بود و مردم هم پای این انقلاب خواهند ماند و تنها آن افرادی که نصیحت سکاندار انقلاب و رهبر با بصیرت خود را گوش ندهند در این میان ضرر خواهند کرد چرا که قیامت دلیلی ندارند که بگویند نمی دانستند و خبر نداشتند از وضعیت مردم، چون حضرت آقا بارها وضع مردم را فرمودند راهکار آن را هم دادند. زنده باد رهبر دلسوز و با بصیرت ما که امیدواریم باشیم و ببینیم که پرچم این انقلاب را ایشان به دست امام زمان (عج) خواهند داد. ان شاء الله

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.