• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مهم‌ترین مهارت لازم در زندگی مشترک مسئولیت‌پذیری است

  • کد خبر : 18573
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
مهم‌ترین مهارت لازم در زندگی مشترک مسئولیت‌پذیری است
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به تأکید اسلام بر رعایت سنخیت از نظر ایمان، اعتقادات، فرهنگ، اقتصاد و اخلاق بین دو زوج، گفت: مهم‌ترین مهارتی که باید از آن برخوردار باشند، مسئولیت‌پذیری است که افراد پس از ازدواج به یکدیگر تعهد می‌دهند تا مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده بگیرند.

به گزارش ریاح نیوز، دکتر غلامرضا مالکی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان در جشن ازدواج ۱۱۰ زوج دانشجو که در تالار شهروند برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و عید مبعث اظهار کرد: ما امروز خوشحال، خرسند و خوشبختیم که افتخار برگزاری این جشن در کنار حامیان بزرگوار و در بهترین ایام سال در شب عید مبعث رسول مهربانی ها، نصیب ما شده است.

وی گفت: معمولا در مناسبت ها اگر بنا بر این باشد که کاری را انجام دهیم، بهترین کارها آن است که متناسب و در شأن آن مناسبت انجام دهیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان در ادامه ضمن تبریک به دانشجویان و انتخاب هوشمندانه شان بیان کرد: هر جایی که ما انتخاب هوشمندانه داشته باشیم، قطعا آثار و برکات زیادی خواهد داشت.

وی افزود: این انتخاب هوشمندانه خیلی تفاوت ندارد که کجا اتفاق می افتد بلکه می تواند در زندگی فردی ما رخ بدهد که یک عمر آرامش و آسایش، نتیجه آن انتخاب هوشمندانه خواهد بود و نیز در عرصه سیاسی هم اگر که این هوشمندی در انتخاب سیاسی رخ بدهد قطعا آسایش و رفاه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی که همه ما انتظارشان را داریم به واسطه این انتخاب هوشمندانه رخ خواهد داد.

دکتر سلیمان عباسی معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز در این جشن ضمن آرزوی زندگی خوب و شیرین برای تمام زوج‌ها و ضمن تشکر از حامیان این جشن، اظهار کرد: ازدواج‌های شیرین، زندگی‌های شیرینی نیز به همراه خواهد داشت.

وی گفت: با تشکیل یک خانواده، زن و مرد علاوه بر نقش‌هایی که پیش از این بر عهده داشتند، با نقش‌های جدیدی به عنوان پدر، مادر و همسر روبه‌رو می‌شوند و مهم‌ترین مهارتی که باید از آن برخوردار باشند، مسئولیت‌پذیری است که افراد پس از ازدواج به یکدیگر تعهد می‌دهند تا مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده بگیرند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در قرآن ذکر شده است که خداوند همسرهایی از جنس خودتان آفرید تا مایه آرامش شما باشند و بین شما دوستی و مهربانی قرار داد، تصریح کرد: تاکید اسلام بر رعایت سنخیت از نظر ایمان، اعتقادات، فرهنگ، اقتصاد و اخلاق بین دو زوج است و به طور قطع با رعایت این سنخیت، مشکلات کمتری پیش روی افراد قرار خواهد گرفت.

وی بر داشتن مهربانی در زندگی مشترک تاکید کرد و گفت: صبر و بردباری از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد و افراد با داشتن صبر و بردباری به هدف و موفقیت خواهند رسید. زوجین بدانند که قرار نیست نسبت به هر اتفاقی که رخ می‌دهد واکنش نشان دهند و بسیاری اوقات تنها با شنیدن، مشکلات حل خواهد شد.

عباسی در ادامه به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: تمام افراد نتیجه انتخاب‌های خود را در زندگی می‌بینند و برای تعیین سرنوشت کشور و شهر خود نیز باید درست و دقیق انتخاب کنند و در صحنه حاضر شوند، خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود آن را تغییر دهند و در صورتی که شما انتخاب نکنید، دیگران برای شما انتخاب خواهند کرد؛ هیچ کشوری در جهان نیست که به اندازه ایران انتخابات داشته و ناظر بر آن باشد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.