• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

حرکت به سمت شهرداری هوشمند، مهم‌ترین ایده من در این مسند است

  • کد خبر : 13391
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
حرکت به سمت شهرداری هوشمند، مهم‌ترین ایده من در این مسند است
شهردار اصفهان گفت: حرکت به سمت شهرداری هوشمند، مهم‌ترین ایده من در این مسند است که در این دوره قدم‌هایی برای آن برداشته شد. بدنه شهرداری براساس یک عادت سازمانی، مقاومتی در برابر این روند دارد که به‌مرور برطرف می‌شود. مردم نیز باید با این مسیر همراه و هماهنگ شوند تا بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

به گزارش ریاح نیوز، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، سال دشوار و پر فراز و نشیبی بود و علیرغم اینکه تصور می‌شود شهرداری فارغ از امور جاری کشور درحال فعالیت است، اما ما نیز از این مباحث دور نبودیم. مدیریت شهری اصفهان تلاش کرد در کنار همه مشکلات موجود، روند اقدامات شهری بر زمین نماند و شهر از نشاط و پویایی دور نشود. امیدواریم سال آینده سالی سرشار از نشاط و شادمانی باشد و مسیر پیشرفت شهر سریع‌تر طی شود.

وی در ادامه تشریح کرد: در حوزه خدمات شهری در سال آینده، توسعه مکانیزه‌سازی روند نظافت شهر که از امسال کلید خورده در دستور کار قرار می‌گیرد. طرح تغییر زمان جمع‌آوری زباله‌ها، اجرای طرح پیرولیز، طرح زباله‌سوز، مدیریت و‌ بازیافت پسماندهای ساختمانی و بازیافت شیرابه از جمله اقداماتی است که در سال جاری مورد مطالعه, پیگیری یا اجرا قرار گرفته است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی نیز نرم‌افزار اصنو راه‌اندازی شده و درخصوص صدور پروانه ساختمانی به‌صورت غیرحضوری اقدامات موثری انجام شد.

وی در زمینه حمل‌ونقل شهری نیز گفت: پیشرفت قابل‌توجهی در پروژه خط دو قطار شهری داشتیم و در تدوین بودجه ۱۴۰۲ نیز ادامه خط یک مترو و بهره‌برداری از خط دارک تا زینبیه شده‌ایم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: ادامه و تکمیل پروژه حلقه حفاظتی شهر، تداوم خط یک مترو از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی اصفهان و خرید ۲۸۵ اتوبوس شهری جدید از پرو‌ژه‌های شاخص در حوزه حمل‌ونقل شهری است.

وی ابراز کرد: تسهیل‌گری و مردم‌سپاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ شهروندی نیز از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری در سال جاری بوده که در سال آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: تکمیل زیرگذر اندیشه در منطقه ۱۳، تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی، تکمیل خروجی شهید کشوری، افتتاح حدود ۱۰ مجموعه فرهنگی ورزشی و تکمیل حدود ۵۰۰ پروژه خرد از جمله اقداماتی است که شهرداری طی سال جاری در برنامه خود داشته است.

وی در راستای تداوم فعالیت مرکز حمایت از کودکان کار با همکاری سایر دستگاه‌ها، گفت: خوشبختانه زنجیره حمایت از کودکان کار و خیابانی، در شهر شکل گرفته است و‌ محصول این همگرایی افتتاح مرکز حمایتی مراقبتی کودکان کار بوده است. این مرکز بر اساس مشارکت میان دستگاهی افتتاح شد و امیدواریم با همت دستگاه‌های دخیل مثل استانداری، فرمانداری و بهزیستی پدیده آزاردهنده کار کودکان و سوداگری سواستفاده‌گران در شهر به حداقل برسد و دیگر شاهد آن نباشیم.

وی درخصوص باغ رضوان گفت: توسعه باغ رضوان بر اساس طرح جامع توسعه این محدوده انجام می‌شود و هیچ اقدامی خارج از این طرح انجام نشده است. ما در باغ رضوان چیزی به نام قبور لاکچری نداریم فقط ممکن است برخی شهروندان اقدام به خرید قبر در قطعه یک کنند یا از سنگ و قاب‌های خاصی استفاده کنند اما به طور کلی در خدمات و نوع قبور تفاوت ویژه‌ای قائل نیستیم.

وی در خصوص مدیریت ناهنجاری‌ها از جمله عرضه قلیان در پارک‌ها گفت: معضل قلیان را ما باید مدیریت کنیم و مسئولیت آن را هم می‌پذیریم. از این معضل و عرضه قلیان در پارک‌ها و حاشیه زاینده‌رود عده‌ای منفعت می‌برند و‌ نوجوانان و‌جوانان را درگیر این پدیده ضداجتماعی و ضد سلامتی می کنند. در این خصوص در روزهای اخیر جلسه داشته ایم و‌ تلاش می‌شود حداقل در ایام نوروز چنین معضلی نداشته باشیم.

قاسم زاده اظهار کرد: حرکت به سمت شهرداری هوشمند مهم‌ترین ایده من در این مسند است که در این دوره قدم‌هایی برای آن برداشته شد. بدنه شهرداری براساس یک عادت سازمانی مقاومتی در برابر این روند دارد که به‌مرور برطرف می‌شود. مردم نیز باید با این مسیر همراه و هماهنگ شوند تا بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

وی در خصوص مجموعه اکو و ساماندهی ارگ جهان نما اعلام کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اکو داشتیم مقرر شد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان را در دبیرخانه اکو در تهران برگزار کنیم. ارگ جهان‌نما نیز ضمن ادای حقوق پرداخت‌نشده کسانی که در آن صاحب حق بودند، طی توافقی به صورت مشارکتی به هتل تبدیل می‌شود. این پروژه که حدود ۴ هزار میلیارد تومان ازسوی شهرداری و بخش خصوصی برای آن سرمایه‌‌گذاری شده، گام مهمی در راستای رفع معضلات این ساختمان است.

وی درخصوص کاهش آلاینده‌ها و رفع آلودگی هوای اصفهان گفت: در سفر رییس قوه قضاییه؛ آقای محسنی اژه‌ای به اصفهان دستور قطع کامل مازوت‌سوزی در اصفهان صادر شد که امیدواریم اجرایی شده باشد. درخصوص کاهش آلاینده‌های ناشی از حمل‌ونقل نیز اقدامات مفصلی ازسوی شهرداری درحال انجام است که سال آینده نیز با جدیت اجرا می‌شود. توسعه مترو در اصفهان و همینطور بهبود کمی و‌کیفی فضای سبز از جمله اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص موضوع آلودگی هوا است.

شهردار اصفهان در خصوص تخریب خانه‌های تاریخی اصفهان و در مورد تعطیلی “هاب” اصفهان که در طبقه پنج و شش ارگ‌جهان نما مستقربودند، تصریح کرد: بافت تاریخی شهر برای ما به شدت مهم است و‌ به دنبال احیای این بافت تاریخی هستیم. در همین راستا یکی از خوش سلیقه ترین مدیران شهری برای این امر مامور شده که توجه ویژه ای به بافت تاریخی دارد. اقدامات در این حوزه با همکاری میراث فرهنگی شتاب گرفته و زیرساخت‌ها آماده می‌شود تا سرمایه‌گذار وارد شود. اولین محور برای احیا محور باباقاسم است و بعد از آن محور هارونیه احیا می‌شود. در مورد تخریب خانه‌های تاریخی ما نیز حساسیم و تخریب‌ها در خصوص مواردی است که طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی امکان حفظ و نگهداری آن وجود ندارد. در مورد هاب هم درخواست گردش کار داده ام تا تغییر و تحولات بررسی شود و با توجه به رویکرد شهرداری و شورای شهر در حمایت از شرکت های دانش بنیان، اجازه نمی دهیم این مجموعه به عنوان مجموعه ای موفق به مشکل بربخورد.

وی نیز گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم یکدیگر را ببینیم، بپذیریم، بفهمیم و نقد کنیم اما با بی مهری قضاوت نکنیم. حوزه فرهنگی مدیریت شهری در حد بضاعت خود عمل می‌کند اما دست کسی را برای کار فرهنگی نبسته و به مردم در کار فرهنگی میدان‌ می‌دهد. تدارکات فرهنگی در برنامه‌های مختلف از جمله در ایام نوروز نمی‌تواند انتظارات فرهنگی همه اقشار از قبیل هنرمندان و‌ روحانیت را برآورده کند و از آن‌ها هم می‌خواهیم وارد عرصه شوند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.