• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
از پرواز بالگرد برای حمل بیمار تا قطع برق و عدم آنتن‌دهی؛

ماجراهای کولاک و رنج‌های مردم غرب و جنوب استان اصفهان

  • کد خبر : 8782
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
ماجراهای کولاک و رنج‌های مردم غرب و جنوب استان اصفهان
پس از ورود دو سامانه بارشی قوی به نقاط غربی و جنوبی استان اصفهان، اکنون از این نقاط خبر می‌رسد که با وزش باد شدید در این مناطق، کولاک در این مناطق باعث مسدود شدن راه‌های روستا و برخی شریان‌های اصلی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، بوئین‌میاندشت و سمیرم شده است.

به گزارش ریاح، پس از ورود دو سامانه بارشی قوی به نقاط غربی و جنوبی استان اصفهان و بارش‌های مطلوب در این مناطق که به علت سردسیر بودن، به شکل برف گزارش شده است، اکنون از این نقاط خبر می‌رسد که با وزش باد شدید در این مناطق، کولاک در این مناطق باعث مسدود شدن راه‌های روستا و برخی شریان‌های اصلی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، بوئین‌میاندشت و سمیرم شده است.

 گردنه کلوسه واقع در دهستان پشتکوه موگویی شهرستان فریدونشهر از پنج روز پیش با بارش برف مسدود شده و تا امروز بارش دوباره برف، کولاک و بهمن اجازه بازگشایی آن را نداده است و این وضعیت سبب شده ساکنان هفت روستای این دهستان در محاصره برف قرار بگیرند و امکان رفت و آمد نداشته باشند.

اسماعیل طاهری دهیار روستاهای این منطقه در این باره گفت: از ابتدای بارش علاوه بر بسته شدن گردنه کلوسه و قطع ارتباط هفت روستای این منطقه، برق بخشی از این روستاها و همچنین همه شبکه‌‌های تلویزیونی این منطقه نیز قطع شده است.

اسماعیل طاهری افزود: بولدزر برفروب درنظر گرفته شده برای برفروبی این گردنه توان کافی برای انجام این کار را ندارد و راهکار حل این معضل تأمین ماشین برفروب قوی‌تر برای انجام عملیات برفروبی گردنه کلوسه است.

علاوه بر این هفت روستا، راه تعدادی دیگر از روستاهای دهستان پشتکوه موگویی در جاده پشندگان- میدانک نیز مسدود شده است و امروز کولاک حتی محور فریدونشهر-سیبک را نیز غیرقابل تردد کرد.

فرزاد دادخواه، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز گفت: ارتفاع برف در کلوسه به بیش از دو متر رسیده که از روز گذشته عملیات برفروبی آغاز شده بود و با توجه به بارش مجدد برف دوباره عملیات بازگشایی در حال اجراست.

از چادگان نیز خبر می‌رسد که کولاک در منطقه چنارود باعث بسته شدن برخی راه‌های روستایی شده بود؛ صبح روز گذشته یک معلم چادگانی که در مسیر تهلگی به باغ‌ناظر در حال حرکت بود، در مسیر به علت بوران شدید و مسدود بودن مسیر از جاده خارج شد و ادامه مسیر نیز برای وی عملاً امکان‌پذیر نبود که سرانجام با امداد راهداران نجات پیدا کرد.

راه‌های روستایی سمیرم نیز دچار کولاک است؛ رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهر گفت: با تلاش راهداران و برف روبی سطح جاده‌ها همه مسیرهای اصلی و روستایی باز و تردد انجام می‌شود و در گردنه پشته  و ارتفاعات و بعضی از قسمت‌های برف‌گیر ارتفاع برف به بیش از سه متر می‌رسد.

وی افزود: راهداران در تلاش هستند مسیرهایی که مجدد با کولاک مسدود می‌شود را بازگشایی کنند و رانندگان در مسیرهای کوهستانی سمیرم با زنجیر چرخ تردد کنند.

از شهرستان بوئین‌میاندشت نیز خبر می‌رسد که محور بوئین‌میاندشت به خوانسار نیز در حال حاضر مسدود هستند و راهداران در تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.