• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

لینک های جعلی همچنان قربانی می گیرند

  • کد خبر : 17992
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
لینک های جعلی همچنان قربانی می گیرند
رئيس پليس فتا استان اصفهان از افزایش قربانیان  ارسال لينک های جعلی تحت عنوان سهام عدالت و ابلاغيه قضايی و دريافت اينترنت رايگان به گوشی تلفن همراه شهروندان خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئيس پليس فتا استان اصفهان اظهار کرد: همچنان شاهد افزایش حضور مالباختگانی که در نتيجه دريافت لينک جعلی با عناوين سهام عدالت، ابلاغيه قضايی و یا اینترنت رایگان دولت در دام مجرمان سایبری گرفتار شدند به پلیس فتا هستیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در سطح ملی و استانی در اين خصوص به‌صورت گسترده از طريق رسانه‌های رسمی و غيررسمی دائماً تکرار می شود، اما متأسفانه برخی از شهروندان باز هم فريب تبليغات دروغين و اغواکننده را می خورند و به‌راحتی اطلاعات حساب بانکی خود را در درگاه‌های جعلی طراحی شده وارد می کنند که نهايتاً منجر به سرقت وجوه از حساب آن‌ها می شود.

مرتضوی گفت: همانطور که بارها در این خصوص هشدار داده ایم شهروندان بايد بدانند که نهادهای حاکميتی اخبار و اطلاع‌رسانی پیامکی خود را با سرشماره های تعريف‌شده‌ای انجام می دهند و با شماره شخصی اطلاع‌رسانی نمی کنند و همچنین هرکز برای مشاهده يک خبر يا ابلاغيه وجهی هرچند مبلغی اندک، از شهروندان دريافت نمی کنند.

اين مقام انتظامی تصريح کرد: اين لينک‌ها می تواند منجر به آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه فريب‌خوردگان، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی يا برداشت غيرمجاز از حساب آنان شود که در همين راستا شهروندان بايد در برابر چنين پيام‌هايی هوشمندانه رفتار کنند.

مرتضوی تاکید کرد: نشانگاه‌های رسمی، پايگاه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها مرجع خوبی براي دريافت اخبار هر سازمان يا ارگان هستند و بنابراین به شهروندان توصیه می کنیم به لينک‌ها و اخبار تبلیغی فريبنده در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.