• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

شهرداری از ظرفیت رسانه‌ها برای تعامل بیشتر با مردم استفاده می‌کند

  • کد خبر : 12305
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
شهرداری از ظرفیت رسانه‌ها برای تعامل بیشتر با مردم استفاده می‌کند
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری در تلاش است تا هرچه بیشتر و بهتر عملکرد خود را از سطح شعار به گفتمان برساند و به جای بسنده کردن به شعارها، از ظرفیت رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی برای تعامل بیشتر با مردم استفاده کند.

به گزارش ریاح نیوز، سید علی معرک نژاد مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ضمن حضور در استودیو صدای شهر، در گفتگوی زنده با شهروندان گفت: هر مجموعه مدیریتی شعاری را محور کار خود قرار می‌دهد. این دوره مدیریت شهری اصفهان نیز زندگی برای مردم را محور فعالیت خود قرار داده و «اصفهان من شهر زندگی» را به عنوان شعار عملکرد مدیریتی خود انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تلاش می‌کند این شعار به گفتمان شهر اصفهان تبدیل شود، افزود: این هدف با استفاده از روش آینده پژوهی محقق می‌شود. چنانکه شهرداری تلاش می‌کند در پشت مشکلات و معضلات شهری به ریشه‌یابی آنها نیز بپردازد و لایه های عمیق تر مسایل را نیز مدنظر قرار دهد.

معرک نژاد با تاکید بر اینکه تعریض خیابان ها و ساخت و ساز معابر تنها رسالت شهرداری نیست، اظهار کرد: در لایه های عمیق تر می‌توان وجوه دیگر مسایل شهری را مشاهده کرد که در این میان گفتمان ابزار مناسبی برای برطرف کردن مشکلات است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری در تلاش است تا هرچه بیشتر و بهتر عملکرد خود را از سطح شعار به گفتمان برساند و به جای بسنده کردن به شعارها، از ظرفیت رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی برای تعامل بیشتر با مردم استفاده کند.

وی با اشاره به پخش برنامه «۳۶۵ روز شبانه روز به احترام مردم اصفهان» از سیمای استان اصفهان توضیح داد: این برنامه که در این شب ها از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از سیمای استان اصفهان پخش می‌شود، شرحی از اقدامات مدیریت شهری اصفهان در حوزه‌های مهم را به اطلاع مردم می‌رساند.

معرک نژاد اضافه کرد: وظیفه شهرداری است که بعد از گذشت یک سال از آغاز فعالیتش گزارشی از اقدامات و برنامه های خود را به اطلاع مردم برساند و آنها را در جریان امور قرار دهد.

محله محوری، رویکرد مهم فعالیت های شهرداری

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان در این دوره از ابتدای فعالیتش محله محوری را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: یکی از لایه‌های مهم گفتمان «اصفهان من شهر زندگی» هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی و همچنین هماهنگی با شهروندان اصفهان است که تعامل با مردم نقش و جایگاه مهمی در آن دارد.

وی افزود: در این میان، محله محوری نقش مهمی در گفتمان اصفهان من شهر زندگی دارد چراکه هر کدام از بخش ها و مناطق شهر اصفهان هویت مجزایی برای خود دارد که باید برای رسیدگی به این بخش ها از این هویت باخبر بود و آن را به رسمیت شناخت.

معرک نژاد با تاکید بر اینکه روند و مصادیق رشد هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است، بیان کرد: ممکن است رشد یک منطقه در احداث خیابان‌های جدید و رشد منطقه‌ای دیگر در احداث ورزشگاه و یا پارک باشد. بنابراین باید اقدامات شهرداری به اقتضای نیاز محلات انجام شود.

استفاده از ظرفیت کارشناسان در برنامه ریزی ها

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در ادامه از اهمیت مرحله سرایت در گفتمان «اصفهان من شهر زندگی» خبر داد و تصریح کرد: در این مرحله تلاش می‌شود تا در طراحی و برنامه‌ریزی‌ها از نظرات و ایده‌های کارشناسان و متخصصان هر حوزه استفاده شود.

وی افزود: شهرداری تعامل گسترده‌ای با تمامی نهادها و دستگاه های مرتبط با فعالیت خود دارد که محصول آن، جمع بندی و هم گرایی شهرداری با سایر نهادها و البته با مردم است.

معرک نژاد با تاکید بر اینکه تشکیل میزهای تخصصی ازسوی شهرداری یکی از گام‌های اصلی در این زمینه به شمار می‌رود، اظهار کرد: هر کدام از این میزها با دعوت از کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف تشکیل می شود و رسانه بستر ارایه نظرات و دیدگاه‌های متخصصان در این میزها را فراهم می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه راه‌های ارتباطی شهرداری اصفهان با شهروندان بهترین روش برای انتقال نظرات و دیدگاه‌های آنهاست، گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت این نظرات و انتقال آنها به صورت تخصصی به هرکدام از بخش‌های شهرداری است.

وی از اجرای طرحی جدید در روند فعالیت سامانه ۱۳۷ خبر داد و افزود: به صورت تصادفی از میان تماس‌هایی که با این سامانه گرفته شده، برخی تماس‌ها انتخاب می‌شوند و سپس با شماره‌های آنها تماس گرفته می‌شود تا از میزان و نحوه رسیدگی شهرداری به موضوع موردنظر آنها نظرسنجی شود.
پایان خبر/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12305
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه شهرداری اصفهان
  • 90 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.