• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
4
استاندار اصفهان:

دستگاه‌های اجرایی، به سرعت اموال مازاد خود را تعیین تکلیف کنند

  • کد خبر : 10128
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
استاندار اصفهان گفت: مسؤولین دستگاه‌ها ساختمان‌های بلااستفاده خویش را برای مدرسه در اختیار وزارت آموزش‌ و پرورش قرار دهند و اگر به خواست خویش این کار را نکنند، قهرا از آن‌ها گرفته خواهد شد.

به گزارش ریاح، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی استان با بیان این‌که مسؤولیت‌هایی که بر دوش ما قرار گرفته است امانت‌هایی هستند که باید به زودی واگذار کنیم، اظهار داشت: ما مهمان این صندلی‌ها هستیم و باید جهت خدمت به مردم با یکدیگر هماهنگی داشته و باید تعصبات را جهت خدمت به مردم کنار گذاشته و همدیگر را کمک‌کننده باشیم.

مرتضوی به موضوع واگذاری ساختمان‌های دولتی بلااستفاده یا نامناسب اشاره کرده و افزود: دستگاه‌هایی که اماکن استیجاری در اختیار دارند یا ساختمان‌های آن‌ها بلااستفاده است، اماکن خود را هرچه زودتر جهت تعیین تکلیف به سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی استان برای فروش یا گذاشتن در اختیار دستگاه‌های دولتی متقاضی قرار دهند.

وی به نیاز مبرم آموزش‌ و پرورش به اماکن جدید به جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و تامین کادر مورد نیاز خود اشاره کرده و به جهت اهمیت وزارت آموزش‌ و پرورش تاکید کرد: مسؤولین دستگاه‌ها ساختمان‌های بلااستفاده خویش را برای مدرسه در اختیار وزارت آموزش‌ و پرورش قرار دهند و اگر به خواست خویش این کار را نکنند، قهرا از آن‌ها گرفته خواهد شد.

استاندار اصفهان ایرادات وارده از طرف طغیانی نماینده مردم شهرستان اصفهان مبنی بر خلا سیاست‌گذاری‌های لازم در امر اشتغال‌زایی در استان را وارد دانسته و با یادآوری شرایطی که دولت دوازدهم امور کشور را در دست گرفت عنوان کرد: شرایطی که در ابتدای دولت داشتیم شبیه به یک مریض بدحال تصادفی بود که باید به سرعت به وضعیت آن رسیدگی شود.

مرتضوی با تاکید بر اقدامات مثبت دولت دوازدهم در جهت راه‌اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی افزود: بسیاری از بنگاه‌های تعطیل شده و یا رو به رکود داشتیم که به وضعیت آن‌ها رسیدگی شده و آن‌ها را وارد مدار تولید کرده‌ایم و از این بابت ما در سال اول فرصت سیاست‌گذاری کلان نداشته و بیشتر مشغول انجام اقدامات عاجل بوده‌ایم.

در این جلسه مهدی طغیانی، نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم وحدت رویه در تخصیص منابع لازم به جهت اشتغال‌زایی در استان اظهار کرد: سال گذشته مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان و امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی در کشور تصویب کرد.

نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این میزان سهم استان اصفهان امسال ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است اما معلوم نیست این منابع در چه مسیری به جهت اشتغال‌زایی صرف شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی طرح‌های پیشران در استان اصفهان عنوان داشت: این‌که ما فقط به صورت صوری اشتغال ایجاد کنیم و یا در جلسات شورای برنامه‌ریزی به مسائل جزئی بپردازیم صحیح نیست و باید سیاست مشخصی از طرف دولت در زمینه ایجاد اشتغال در استان وجود داشته باشد.

طغیانی با طرح این پرسش که سیاست مشخص دولت در تخصیص منابع اشتغال در استان چه بوده است، با تاکید بر وجه نظارتی مجلس بر مصوبات جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان کرد: از استاندار خواستار هستم گزارشی از سیاست‌های اتخاذ شده در تخصیص این منابع به این‌جانب ارائه شود.

نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه هم‌چنین با پرداختن به موضوع مشکل کمبود مکان برای آموزش‌ و پرورش در بافت مرکزی شهر اصفهان اظهار داشت: مدارس به بهانه‌های مختلف به اوقاف یا حوزه علمیه یا مراکز فنی‌ و حرفه‌ای واگذار شده و با توجه به کمبود زمین در بافت مرکزی شهر اصفهان ما با کمبود فضای آموزشی در مرکز شهر مواجه خواهیم شد. 

وی خواستار تخصیص اماکن مناسب آموزشی شده و با اشاره به بازدید خود از دانشگاه هنر اصفهان اضافه کرد: من در بازدید از دانشگاه هنر اصفهان متوجه شرایط بسیار بد محل آموزشی این دانشگاه شدم به طوری‌که این دانشگاه در شش خانه تاریخی مستقر است و کارگاه‌های درسی در زیرزمین این خانه‌ها در شرایط بسیار خطرناکی برگزار می‌شود؛ لذا من تقاضای تصویب مصوبه مناسب برای تدبیر این موضوع را در شورای عالی برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی استان دارم.

در این جلسه به پاره‌ای از مشکلات و مسائل اقتصادی و عمرانی استان پرداخته شده و موضوعاتی به تصویب رسید که می‌توان به تهیه طرحی جامع برای تمامی راه‌های استان اصفهان جهت جایابی زمین‌های اطراف جاده‌ها برای احداث مراکز اورژانس بین جاده‌ای یک زمین به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع اشاره کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.