• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
درآیین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان مطرح شد:

جریان رسانه‌ای جهان امروز به دنبال کم‌ارزش کردن فعالیت‌های کشور است/ارتقای جایگاه کارگران به نفع تولید کشور است

  • کد خبر : 14131
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
جریان رسانه‌ای جهان امروز به دنبال کم‌ارزش کردن فعالیت‌های کشور است/ارتقای جایگاه کارگران به نفع تولید کشور است
استاندار اصفهان گفت: امیدآفرینی در جامعه ضروری است جریان رسانه‌ای جهان امروز به دنبال کم‌ارزش کردن فعالیت‌های کشور است. رسانه‌های بیگانه از امیدآفرینی در کشور ما جلوگیری کرده‌اند و به دنبال توقف تولید و به زمین زدن جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ریاح نیوز، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان درآیین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان که به میزبانی شرکت پترو پالایش اصفهان برگزار شد، گفت: اصفهان به بلوغ فکری برای تصمیم‌سازی در کشور رسیده است، از این‌رو در مجموعه شورای گفت‌وگوی استان با همکاری مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی به دنبال یافتن راهکار برای مسائل کارگری هستیم.

وی افزود: امیدآفرینی در جامعه ضروری است جریان رسانه‌ای جهان امروز به دنبال کم‌ارزش کردن فعالیت‌های کشور است. رسانه‌های بیگانه از امیدآفرینی در کشور ما جلوگیری کرده‌اند و به دنبال توقف تولید و به زمین زدن جمهوری اسلامی هستند.

مرتضوی گفت: امروز در صنعت نفت، بسیاری از عرصه‌های فناوری را درنوردیده‌ایم، همچنین در صنعت فولاد و نیروگاهی به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و جامعه جهانی نمی‌تواند توان ایران در ساخت تجهیزات نظامی را انکار کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش کارگران، مهندسان و خادمان تولید در رساندن کشور به جایگاه کنونی، باید فعالیت‌های آنان اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان اصفهان توافقی بین شهرداری و سازمان شکل گرفت و کلنگ‌زنی بیمارستان میلاد انجام شد. جمع‌بندی نهایی توافق بین شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی هفته آینده انجام و عملیات اجرایی بیمارستان میلاد آغاز خواهد شد.

مرتضوی ضمن تاکید بر اینکه آب زاینده‌رود را برای زیبایی اصفهان نمی‌خواهیم، گفت: از صحبت‌های این‌چنین در خصوص اصفهان گله مند هستم زیرا حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است. آب امروز همچون خون در رگ‌های این تمدن است. تهدید اول ما در مسئله آب، فرونشست و جبران کاهش سطح آبخوان است که جاری بودن زاینده‌رود را الزامی کرده است.

وی نیزگفت: برای سرمایه‌گذاری در خط لوله انتقال آب دریا به اصفهان با پشتیبانی صنایع بزرگ استان شرکتی تأسیس شده و در یک سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب، پیش رفته است.

استاندار اصفهان بیان کرد: مسیر رشد تولید از همدلی همه افراد می‌گذرد و برای تحقق شعار سال باید همه با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم.

میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این آیین اظهارکرد: بالغ بر ۳۴ هزار بازرسی موردی و ادواری در سال گذشته از مجموعه‌های کار و تولید استان انجام شده است تا بر حسن اجرای قانون کار نظارت شود.

وی نیز گفت: هفته کار و کارگر فرصت مناسبی است که در آن دغدغه‌ها و مطالبات جامعه کارگری مطرح شود و علاوه بر پاسخ آن، گفت‌وگویی بین جامعه کار و تولید و دولت شکل گیرد.

مداحی افزود: امنیت شغلی امروز مهم‌ترین دغدغه جامعه کار و تولید در همه استان‌های کشور است. براساس اصل سه‌جانبه‌گرایی تصمیمات حوزه کار و تولید نیازمند آن است که دولت، کارفرمایان و کارگران وظایف خود را به درستی انجام دهند، بنابراین دولت نیز برای امنیت شغلی کارگران وظایفی به عهده دارد.

وی در ادامه گفت: برای اصلاح زیرساخت‌ها به دنبال اصلاح امور قراردادها هستیم، چراکه امنیت شغلی در گرو اصلاح امور قراردادها است، همچنین برای رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان و کاهش دعاوی اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: ارتقای جایگاه کارگران به نفع تولید کشور است، رضایتمندی کارگران بر تولید، بهره‌وری و کارایی مجموعه‌های کار و تولید مؤثر است.

وی تصریح کرد: تعریف امنیت شغلی باید به سمت توانمندسازی جامعه کارگری تغییر کند و فقط در گرو قرارداد دائمی نباشد، پیمان‌های دسته‌جمعی نیز در امنیت شغلی کارگران مؤثر است. تشکل‌های کارگری حلقه واسطه میان دولت و مردم هستند که در تصمیم‌سازی‌ها و تعدیل خواسته‌ها نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند. تشکل‌ها کانون همگرایی ملی هستند که تاکنون با بصیرت جامعه کار و تولید را هدایت کرده‌اند.

مداحی افزود: توسعه تشکل‌ها در برنامه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوده است و در یک‌سال‌ونیم اخیر حدود ۲۰۰ تشکل ایجاد شد و اکنون حدود ۷۰۰ تشکل در جامعه کارگری استان فعال است.

وی گفت: از آبان‌ماه سال گذشته بالغ بر پنج هزار واحد کار نمونه در جشنواره امتنان ثبت‌نام کردند که توسط هفت گروه داوری شد. در نهایت سه کارگر برتر‌ استانی و سه گروه کار نمونه استانی معرفی شدند. همچنین گروهی از بانوان پرافتخار استان نیز به عنوان کارگران نمونه کشوری انتخاب شدند که در مراسمی توسط رییس جمهور از آنان تجلیل می شود.

احمدرضا معینی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان در ادامه این آیین اظهار کرد: ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست و باید در جای دیگری جست‌وجو شود. بیکاری بیشتر افراد امروز ارادی است که در کمبود حقوق و دستمزد ریشه دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز جامعه کار و کارگری کشور را تحت تأثیر قرار داده، امنیت شغلی و معیشت است، گفت: درحالی که درصدی از حقوق کارگران بابت خدمات درمانی به سازمان تأمین اجتماعی می‌شود، خدمات این سازمان بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز کارگران نیست. هر یک از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان امروز روزانه سه هزار نفر پذیرش دارد که نمی‌تواند به امور همه آنها رسیدگی کند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی‌‌ کار استان اصفهان نیز گفت: سال‌ها پیش قرار بود بیمارستان میلاد ۲ در اصفهان تأسیس شود و با وجود تأسیس بیمارستان میلاد ۵ در کشور، هنوز بیمارستان میلاد ۲ در استان اصفهان تأسیس نشده است.

معینی با بیان اینکه جامعه کارگری خواستار حذف شرکت‌های پیمانی نیروی انسانی است، افزود: در سال گذشته با وجود افزایش بیش از ۵۰ درصدی حقوق کارگران نه تنها ریزش تعداد کارگران نداشتیم، بلکه جذب نیروی کار افزایش داشت و این موضوع ارتباطی با افزایش تورم نداشت.

پایان کار/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.