• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

تقدیم ۲۳هزار شهید خصوصیت بارز مردم اصفهان است

  • کد خبر : 13971
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
تقدیم ۲۳هزار شهید خصوصیت بارز مردم اصفهان است
سردار فدا گفت: این خصوصیت بارز مردم اصفهان است که ۲۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و گلستان شهدا، مظهر ارادت، وفاداری و جانفشانی پاسداران و مردم شریف اصفهان است.

به گزارش ریاح نیوز، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد امام(ره)، شهدا و خصوصا سردار شهید سید محمد حجازی و آرزوی قبولی طاعات اظهار داشت: دوم اردیبهشت ماه، سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط شورای انقلاب است.

وی افزود: در سپاه پاسداران به‌واسطه حضور جوانان پرشور و انگیزه‌، امکان و ظرفیتی فراهم آمد تا به‌ واسطه دگرگونی در ساختار کشور ظرفیتی برای مشارکت و دفاع از نظام ایجاد شود و در این مسیر توسط امام(ره)، پاسداران از روز پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر دفاع از امنیت و کمک به مردم به میدان آمده و نقش‌آفرین شدند.

فدا عنوان کرد: به فاصله حدود ۷٠ روز از تشکیل شجره طیبه سپاه که ساختار چندانی نداشت و تنها پیشکسوتان مبارزه ظرفیت ساماندهی آن را فراهم کردند، اساسنامه این ساختار با دستور امام(ره) به تصویب رسید.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان یادآور شد: سپاه در طول ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی همواره نقشی مؤثر در صحنه‌های مختلف داشت و اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، شاهدیم افرادی مانند شهید حجازی، خرازی، ردانی‌پور، همت، کاظمی که ظرفیت‌های اولیه سپاه را تشکیل دادند در مسیر طولانی انقلاب و پاسداری به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به شاخصه‌های سپاه اظهار کرد: سپاه شاخصه‌های مهمی دارد که مهم‌ترین آن‌ها خداباوری، ولایت‌باوری، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است و در این راستا زیربنای سپاه را معنویت تشکیل می‌دهد یعنی زیرساخت آن بر اساس اسلام ناب است.

فدا گفت: ایثار، گذشت، جان‌فشانی، شهادت‌طلبی، مردمی بودن و درکنار مردم بودن، خدمت‌رسانی و فدا کردن همه چیز برای انقلاب از مهم‌ترین شاخصه‌های پاسداری و سپاه است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان بیان داشت: سپاه‌ به‌واسطه ارتباط مستقیمی که با ولایت دارد، دارای تنوع، قابلیت انعطاف و چابکی است و در این راستا در طول این سال‌ها متناسب با تهدیدها ساماندهی خود را منعطف کرده است.

وی با اشاره به نقش سپاه در تاریخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه در ابتدا در کمک به شهربانی برای تامین آرامش حاضر شد و در ادامه در پاسخ به تجزیه‌طلبی‌ها جزو اولین گروه‌هایی بود که به ندای امام لبیک گفت و همین پاسداران اصفهان به محض نشستن در فرودگاه سنندج مورد اصابت تیر و خمپاره گروه‌های ضد انقلاب قرار گرفته و مصدوم شدند.

فدا اظهار داشت: با شروع جنگ، سپاه کنار سایر نیروهای مسلح به دفاع از مرزها پرداخت و در این راستا با تقویت بسیج و نیروهای مردمی، ساختار و ظرفیت‌ها گردان‌ها و تیپ‌های مختلفی را ساماندهی و چنان ظرفیتی فراهم کرد که عملیات‌های بزرگ و دشمن‌شکن انجام شد و در دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس حدود یک سوم نیروهای عراقی یا اسیر شده و یا به هلاکت رسیدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان تأکید کرد: با چابکی و قدرت عمل سپاه شرایطی فراهم شد که در سال ۶۵، امام با تشکیل نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه موافقت کردند و هرکدام در عرصه خود وظیفه برقرار شد.

وی توضیح داد: پس از جنگ سپاه مجدد دگرگونی و تغییر در ساماندهی، بهبود ساختار و تقویت آموزش و کیفی‌سازی و تخصصی‌سازی یگان‌ها را در دستور کار قرار داد و پس از جنگ توسعه و تامین تجهیزات مورد نیاز در دستورکار رده‌های مختلف قرار گرفت.

فدا با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۶۹، بنا به شرایط شاهد وضع ۲ نیروی قدس و بسیج مردمی بودیم، عنوان کرد: نیروی قدس ظرفیت حضور و مشارکت مستشاری پاسداران را در جبهه مقاومت فراهم کرد تا به کمک نیروهای مسلمان منطقه در مقابله با استکبار جهانی بشتابند، همچنین در کنار نیروی قدس، ظرفیت مردمی که امام ایجاد کردند، ساختار نیروی مقاومت بسیج شکل گرفت که این امر ساختار و تشکیلاتی است که در اختیار نظام و دولت‌های مختلف است و به‌ واسطه ماموریت و ظرفیتی که در نقاط مختلف کشور دارد، در حوادث مختلف مانند سیل، زلزله، کرونا، کمک‌های مؤمنانه، مقابله با فتنه‌های مختلف بسیجیان و پاسداران نقش‌آفرین است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: پاسداران استان اصفهان، به‌واسطه ایثارگری، مدیریت و فداکاری نقش‌های محوری را در هسته مرکزی سپاه و اداره نیروها در سراسر کشور به عهده می‌گیرند و این خصوصیت بارز مردم اصفهان است که ۲۳ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و گلستان شهدا، مظهر ارادت، وفاداری و جانفشانی پاسداران و مردم شریف اصفهان است.

وی یادآور شد: امروز هم سپاه در کنار مردم، برای مردم و همراه مردم آمادگی‌های نظامی، رزمی، تجهیزاتی و امکاناتی مختلف خود را آماده کرده تا در هر زمان و نقطه‌ای که نظام جمهوری اسلامی مورد تهدید و تهاجم دشمن قرار گرفت، با حضور همه‌جانبه به کمک نظام اسلامی بشتابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.