• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

برداشت ۳۰۰ ميليونی از کيف پول الکترونيک

  • کد خبر : 15725
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسايی فردی که به عنوان تعميرکار تلفن همراه با دسترسی غير مجاز به اطلاعات شخصی و مالی يکی از شهروندان، اقدام به برداشت ارزهای ديجيتال وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:  با دریافت شکایت از شهروندی مبنی بر اينکه از کيف پول الکترونيکی وی، معادل سيصد ميليون ريال ارز ديجيتال بصورت غير مجاز و بدون اطلاع وی برداشت شده است، رسيدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت:  با تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی تلفن همراه خود را جهت تعمير به يک تعميرکار غير مجاز سپرده، در حالی که اطلاعات شخصی و مالی وی از جمله نام کاربری و رمز عبور کيف پول الکترونيکی وی نيز در تلفن همراهش ذخيره بوده است.

اين مقام انتظامی افزود: طی اقدامات فنی و پليسی مشخص شد تعميرکار تلفن همراه با دسترسی به اطلاعات موجود در گوشی مشتری، اقدام به انتقال رمز ارزهای موجود در کيف پول مالباخته کرده است.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به شناسایی متهم و انجام اقدامات تخصصی برای دستگیری وی  خاطر نشان کرد: فعاليت در حوزه بازار رمز ارزها مستلزم آگاهی کامل نسبت به آن و تامين امنيت کيف پول های ديجيتال است و نداشتن دانش و آگاهی کافی در حوزه رمز ارزها موجب شده که اطلاعات کاربران در اين حوزه به راحتی در دسترس ديگران قرار گرفته و منجر به کلاهبرداری شود و اين در حالی است که هر گونه دسترسی غيرمجاز به اطلاعات خصوصی ديگران جرم تلقی شده و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمايند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.