• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

با مصوبه جدید دولت بیش از ۴۹۰ هزار اصفهانی مشمول بیمه رایگان شدند

  • کد خبر : 15015
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
با مصوبه جدید دولت بیش از ۴۹۰ هزار اصفهانی مشمول بیمه رایگان شدند
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت داریم که با مصوبه جدید دولت محترم حدود ۴۹۰ هزار نفر که در دهک‌های ۴ و ۵ هستند مشمول بیمه رایگان می شوند.

به گزارش ریاح نیوز، محمدحسین صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته ۳ دهک نخست درآمدی مشمول بیمه رایگان شدند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس طی مصوبه‌ای که اخیرا توسط هیئت محترم وزیران به تصویب رسید، دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شد تا به این صورت از این به بعد ۵ دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند؛ بر این اساس افراد گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شدند.

صفاری تأکید کرد: پیش از این دهک درآمدی ۴ می‌بایست ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان بیان داشت: همچنین میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافته و از تخفیف‌های بیشتری بهره می‌برند؛ میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم به صورت کامل هست و بدون تغییر باقی مانده است.

وی تصریح کرد: حق بیمه کامل در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان می باشد؛ افراد فاقد بیمه درمان می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت یا از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir ، برای بیمه شدن اقدام کنند.

صفاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت داریم که با مصوبه جدید دولت محترم حدود ۴۹۰ هزار نفر که در دهک‌های ۴ و ۵ هستند مشمول بیمه رایگان می شوند.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.