• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
درنشست شورای راهبری کاهش تصادفات استان مطرح شد:

بایستی به برنامه جامعی در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک در استان دست یابیم

  • کد خبر : 13288
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
بایستی به برنامه جامعی در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک در استان دست یابیم
استاندار اصفهان گفت: در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک بایستی به برنامه جامع و مشخصی دست یابیم تا ضمن توسعه زیرساخت‌ها با ارتقاء فرهنگ ترافیک قدم های موثری برداریم.

به گزارش ریاح نیوز،‌ امروز نشست شورای راهبری کاهش تصادفات استان با حضور استاندار اصفهان، سردار هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

 در این نشست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بیان کرد: پیشنهاد و درخواست‌هایی که دستگاه های اجرایی در نشست ارائه کردند؛ بررسی و در قالب مصوبات ابلاغ شود. 

وی ادامه داد: تمامی نهادها و دستگاه ها وظایف و سهم خود را در حوزه ایمنی راه ها، خودروها، آمادگی های اورژانسی و … دارند اما ضروری است در حوزه ترافیکی بیش از پیش تلاش کنیم تا به شرایط ایده‌آل‌تری برسیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شرایط فعلی حوزه حمل و نقل و ترافیک زیبنده جامعه ایرانی نیست، گفت: ضمن تاکید بر ارتقای فرهنگ حمل و نقل و زیرساخت‌های این حوزه، بایستی بدانیم صرف رصد ژورنال و رسانه های غربی ملاک خوبی برای الگو قراردادن فرهنگ ترافیک کشورهای اروپایی نیست.

مرتضوی افزود: در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک بایستی به برنامه جامع و مشخصی دست یابیم تا ضمن توسعه زیرساخت‌ها با ارتقاء فرهنگ ترافیک قدم های موثری برداریم.

همچنین در این نشست مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: در سالی که گذشت تلاش شد با همت بخش های مختلف در استان از جمله پلیس راهور، شهرداری، راهداری و دفتر فنی استانداری، جلسات مرتبط با حمل و نقل و ترافیک به صورت منظم برگزار شود.

وی ادامه داد: به صورت نسبی سهم طول راه‌های استان بیش از هفت درصد کل کشور است که در مقایسه با سایر شاخص‌ها مشکلات استان را نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید براینکه بایستی نگاه جامعی به استان شود، گفت: اعتباری که در حوزه ساخت و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل به استان تخصیص داده شده نسبت به مشکلات استان محدود است.

زینلیان اظهار کرد: استانی که ۳۰ درصد تردد بیشتری از میانگین کشوری دارد نیازمند توجه ویژه است تا بر مشکلات خود فائق آید.

وی درخصوص نقاط حادثه خیز استان گفت: با تلاش بخش‌های مختلف پلیس، راهداری، فرمانداری و شهرداری‌ها تلاش شده تا نقاط حادثه‌خیز استان به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش شده تمامی محورها و جاده های استان شناسنامه‌دار شوند تا بتوانیم با برنامه مشخصی درصد کاهش تصادفات گام برداریم.

زینلیان در مورد مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش تصادفات در استان گفت: رفع نقاط پر حادثه درون و برون شهری، رفع مشکل دوربین ها و افزایش سامانه های ثبت تخلف، شناسایی محورها و جاده های بدون متولی و تعیین تکلیف آنها، اجرای ایستگاه های امنیت و سلامتی، اجرای طرح روشنایی گذرگاه های عابرپیاده و تجهیز آنها به سنسور هوشمند تشخیص عابرپیاده در طول مسیر سطح شهر و جایگزینی گاردریل با نیوجرسی برخی از اقدامات انجام شده در استان است.

وی در خصوص درخواست های استان از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: اجرای کامل قانون ۲۳ راهنمایی و رانندگی و استرداد وجوه حاصل از جریمه های تخلفات رانندگی به استان، اصلاح سامانه ثبت تخلفات و تصریح در ارسال پیامک ها و اعمال تخلفات و افزایش تعداد نیروهای پلیس راهور در شهر اصفهان از جمله درخواست های مدیریت استان از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور است.

زینلیان ادامه داد: واگذاری تصمیم گیری درخصوص اعمال جرائم برخورد با تخلفات در استان (موتور سیکلت سواران و…) و اصلاح سامانه سپندار و واریز به موقع وجوه حاصل از عوارض به حساب شرکت های مسئول نیز از جمله مواردی است که مدیریت استان به عنوان پیشنهاد و درخواست مطرح می کند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13288
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 97 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.