• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
7

۱۰هزار اصفهانی در سامانه بیمه سلامت ثبت نام شدند

  • کد خبر : 12739
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
۱۰هزار اصفهانی در سامانه بیمه سلامت ثبت نام شدند
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای آبان ماه، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان اصفهان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان دار شده‌اند و برای این بیماران به دو شکل خدمات ارائه می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز، محمد حسین صفاری مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری اظهار کرد: لازم است کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان تا آنجا که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد، اتفاق بیفتد. 

وی افزود: در همین راستا صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور با حمایت نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم از مهر ماه ۱۴۰۱ ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است. 

صفاری بیان داشت: اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اواخر شهریورماه به تصوب هیات محترم وزیران رسید و از ابتدای آبان‌ماه ۱۴۰۱ در تمام کشور اجرایی شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج می‌کند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای سال آینده توجه ویژه‌ای به اعتبارات این صندوق داشته باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای آبان ماه، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان اصفهان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان دار شده‌اند و برای این بیماران، به دو شکل خدمات ارائه می‌شود.

صفاری گفت: شکل اول خدمات برای ۲۷ بیماری که بسته خدمتی شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایشات، تصویربرداری و خدمات درمانی شامل مداخلات پزشکی و دارویی بوده که در سامانه‌ها بارگذاری شده و افراد پس از نشان دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در ادامه افزود: نوع بعدی خدمات به شکلی است که بیمه شدگان می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به اداره کل بیمه سلامت استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه کرده و پس از تأیید کمیته‌ استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت عنوان خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب را دریافت نمایند.

وی اظهار کرد: تاکنون در سامانه‌های بیمه سلامت بیش از ۱۰ هزار نفر از استان اصفهان ثبت نام و نشان دار شدند، البته پیش بینی می‌شود به این تعداد اضافه شود که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب سایر افراد مشمول نیز ثبت نام نمایند.

صفاری گفت: در ۳ ماه گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از سهم سازمان و صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان اصفهان هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی است که بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.