• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

کلاهبرداری اینترنتی از دوستان و آشنایان با ترفند دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه

  • کد خبر : 18324
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کلاهبرداری اینترنتی از دوستان و آشنایان با ترفند دسترسی غیر مجاز به تلفن همراه
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه درخواست پول از سوی اقوام و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی ترفند مجرمان سایبری است، به شهروندان هشدار داد: حتما قبل از واریز وجه درخواستی با دوست یا آشنای خود تماس بگیرند.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: هر روز روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و متاسفانه شهروندان زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند و یا به دلیل بی‌دقتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.


وی عنوان داشت: در این روش کلاهبرداری، مجرمان سایبری با دسترسی غیر مجاز به اطلاعات تلفن همراه بخصوص مخاطبین و پیامک ها و برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان کاربر از آنها می‌خواهند به توجه به بحران به وجود آمده مبلغی به شماره حساب اعلامی از سوی آنها واریز کنند.


این مقام انتظامی افزود: شهروندان نیز با توجه به این‌که ظاهرا پیام از طرف اقوام وآشنایان آنان است، اعتماد کرده بدون تماس با فرد، مبلغ درخواستی را به شماره حساب اعلامی واریز می کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت و سقم این درخواست داشته باشند.


مرتضوی توصیه کرد: شهروندان عزیز به هیچ عنوان لینک های ارسالی ناشناس و مشکوک را باز نکنند و با توجه به دسترسی اپلیکیشن های اندرویدی به اطلاعات تلفن همراه از اصالت و معتبر بودن آن برنامه اطمینان حاصل کنند و صرفا از منابع معتبر و مجاز دانلود و نصب کنند.


وی خاطر نشان کرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.