• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

پای درس آقا| شهید سلیمانی هر دو پیروزی را کسب کرد؛ هم فتح در نبرد، هم شهادت

  • کد خبر : 12477
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
پای درس آقا| شهید سلیمانی هر دو پیروزی را کسب کرد؛ هم فتح در نبرد، هم شهادت
رهبری می‌فرمایند: مسلمان‌ها می‌گویند: بِنا اِلّا اِحدَی ‌الحُسنَیَین‌، ما یکی از دو حُسنیٰ را داریم، یکی‌اش پیروزی است، یکی‌اش شهادت است. شهید سلیمانی به هر دو حُسنیین رسید؛ هم پیروز شد، هم به شهادت رسید.

به گزارش ریاح نیوز، در سومین سالگرد شهید نیمه شب جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، حاج قاسم سلیمانی هستیم؛ کسی که صداقت عشقش به طریق حق و ولایت الهی، شهادتش را «حرارةٌ لا تَبرد ابداً» ساخت تا دل‌های ما زمینیانِ درمانده، در فراقش چون تکه گدازه‌ آتش بگیرد و بسوزد. شاید بهتر باشد، ولیّ خدا را از زبان ولیّ دیگر شناخت، برای همین ما خودمان را درگیر تفاسیر متوهمانه و بچگانه نمی‌کنیم و گوش خود را به سخنان نائب ولایت‌کلیه می‌سپاریم تا او به تبیین شخصیت حاج قاسم برآید. 

شهید سلیمانی به هر دو «بهترین» رسید

خدای متعال در قرآن از زبان مسلمان‌ها می‌گوید: بِنا اِلّا اِحدَی ‌الحُسنَیَین‌، ما یکی از دو حُسنیٰ را داریم، حُسنیٰ یعنی بهترین؛ یکی از دو بهترین را ما داریم. آن دو چه هستند که یکی‌اش را انسان دارد؟ یکی‌اش پیروزی است، یکی‌اش شهادت است. شهید سلیمانی به هر دو حُسنیین رسید؛ هم پیروز شد -چند سال است که در منطقه، پیروز میدان شهید سلیمانی است، مغلوب میدان، آمریکا و عوامل آمریکایند؛ در همه‌ این منطقه این‌ جور است- هم به شهادت رسید؛ یعنی خدای متعال کِلتَا الحُسنَیَین را به این شهید عزیز داد.

هزار مجلس ختم برای شهید در یک کشور بیگانه!

امّا ملّت ایران عظمت خودش را نشان داد، اتّحاد خودش را نشان داد، انگیزه و حضور خودش را نشان داد؛ این اتّفاقی که در تهران افتاد و در تبریز افتاد و در مشهد افتاد و در اهواز افتاد و در کرمان افتاد و در قم افتاد، اتّفاق خیلی بزرگی بود. این ‌جور اتّفاقی کمتر می‌افتد؛ که ده‌ها میلیون انسان در شهرهای مختلف از یک شهیدی تشییع کنند، این عظمت ملّت ایران را نشان داد، قدردانی ملّت ایران را، بصیرت ملّت ایران را نشان داد، این هم این طرف که یکی از برکات الهی بود. بسیاری از ملّت‌ها را از لحاظ همدردی در کنار ایران قرار داد، ملّت‌ها با ما همدردی کردند. در یکی از کشورهای بیگانه -که به دلیلی نمی‌خواهم اسم بیاورم، [چون] اگر اسم آن کشور را می‌آوردم همه تصدیق میکردند که این آمار، آمار درستی است- هزار مجلس به یاد سلیمانی گرفته شده، هزار مجلس! کشورها این‌ جور همدردی [کردند]، در بعضی کشورهای اروپایی، حتّی در کشورهای دوردست، در کشورهای آفریقایی.

ظاهری تلخ، اما باطنی غرورآفرین

ما تا حالا همین‌ طور بتدریج این‌ها را شنفته‌ایم، هنوز هم داریم می‌شنویم، خبرهایی که از اینجا و آنجا می‌آید [نشان می‌دهد که] ملّت‌ها را وادار به همدردی با ما کرد، دل‌های آن‌ها را به ما نزدیک کرد؛ این نعمت خیلی بزرگی است، این عمق راهبردیِ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است. پس ما در این قضیّه برنده شدیم، در یک قضیّه‌ای که این قدر ظاهرش تلخ است -که خب شهید عزیز ما را از ما گرفتند، این خیلی تلخ است- یک چنین باطنی خدا قرار داده است که همه‌ آن پیروزی است. (۱۳۹۸/۱۱/۲۹)

قوت‌بخش در وقت یأس و ناامیدی

[آمریکایی‌ها] کسی را که سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده‌ مبارزه‌ با تروریسم بود -شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه، قوی‌ترین فرمانده مبارزه‌ی با تروریسم در این منطقه است، به همین عنوان هم شناخته شده است- [ترور کردند]؛ کدام فرمانده دیگر قدرت داشت می‌توانست کارهایی را که او انجام داد انجام بدهد؟ به یک منطقه‌ای که در محاصره‌ ۳۶۰ درجه‌ای دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه می‌شود، در محاصره‌ کامل دشمن جوان‌های خوبی در آن منطقه هستند که دست‌تنها هستند، فرمانده‌‌ای ندارند، چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد، جان پیدا می‌کنند، روحیه پیدا می‌کنند، انگیزه پیدا می‌کنند، محاصره را از بین می‌برند و دشمن را متواری می‌کنند و فرار می‌کنند؛ چه کسی می‌تواند این کارها را انجام بدهد؟ فرمانده ضدّ تروریسم در کلّ منطقه قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده، را ترور کردند. (۱۳۹۸/۱۰/۲۷)

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.