• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

نیم میلیون نفر عازم راهیان نور شدند

  • کد خبر : 17505
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
نیم میلیون نفر عازم راهیان نور شدند
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تاکنون بیش از نیم میلیون نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در مناطق مختلف کشور اعزام شدند که رشد چند صددرصدی داشته است.

به گزارش ریاح نیوز، سردار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که در آبادان برگزار شد، گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان در عزیمت به سرزمین نور برای استقبال معنوی از زائران، ۶۸ یادمان دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی در جنوب، جنوب غرب، شمال، شمال غرب و مناطق دریایی در نظر گرفته شدند.

وی افزود: در این مناطق عملیات بزرگ دفاع مقدس از جمله بیت المقدس، فتح المبین، کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۸ صورت پذیرفت و برخی از دیگر نقاط نیز مانند محل شهادت شهید چمران است که زائران در این مناطق وقفه بیشتری داشتند و از آن تبرک می‌جستند یادمان‌هایی برپا شدند که از سوی سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش اداره می‌شوند.

قریشی بیان کرد: همچنین برای اینکه بتوان در حوزه اسکان زائران خدماتی ارائه کرد، اردوگاه‌هایی را متمرکز و استانی با مسئولیت و همکاری استان‌ها به صورت مردمی و نهادی یا سازمانی آماده پذیرایی از زائران هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظرفیت اردوگاه‌ها را تا ۵۰ هزار تن عنوان کرد و اذعان داشت: در آبادان، خرمشهر و شهر‌های دیگر استان، همچنین در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، هرمزگان و بوشهر اردوگاه‌های متعددی وجود دارد که تا زائران در آن چه به صورت گروهی و چه به صورت خانوادگی اسکان یابند و در مسیر اعزام نیز تا مقصد استان‌ها میزبان زائران هستند.

وی با اشاره به دو اتفاق مهم در سال ۱۴۰۲ در حوزه راهیان نور یادآور شد: عمدتا در سال‌های قبل تمرکز بر اعزام کاروان‌های راهیان نور در روز‌های پایانی سال و ابتدایی سال جدید بود، اما امسال در طول سال اعزام داشتیم و تمرکز که پیشتر روی مناطق عملیاتی جنوب بود، امسال بر همه مناطق در شمال، شمالغرب و دریایی توسعه یافت؛ تا در تمام فصول سال کاروان‌های راهیان نور راهی شوند.

اعزام بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز و دانشجو در قالب راهیان پیشرفت

قریشی تصریح کرد: استقبال از سوی مردم و به ویژه جوانان وسیع‌تر شده و دانشجویان و دانش آموزان نیز استقبال می‌کنند؛ پارسال و امسال بیش از ۷۰ درصد داوطلبان حاضر در کاروان‌های راهیان نور جوانان هستند تا از اثرات و برکات الهی که در مناطق عملیاتی است، بهره‌مند شوند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: هر ساله تا این تاریخ معمولا ۱۷۰ هزار نفر اعزام کاروان‌های راهیان نور وجود داشت، اما امسال به بیش از ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که پیش بینی می‌شود شاهد رشد اعزام کاروان‌های راهیان نور باشیم و بیشتر هم شود.

وی همچنین تاکید کرد که اردوی راهیان پیشرفت نیز در حال افزایش است و با توجه به استقبال جوانان برای بازدید از صنایع ساخته شده، پس از انقلاب اسلامی سعی شده امسال همزمان با اردو‌های راهیان نور، اردو‌های راهیان پیشرفت برقرار باشد و تا به امروز بالای ۷۰۰ هزار نفر از پیشرفت‌های صنعتی بازدید کرده اند.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.