• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

مودیان مالیاتی بایستی حساب های تجاری و غیر تجاری خود را تفکیک نمایند

  • کد خبر : 18576
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مودیان مالیاتی بایستی حساب های تجاری و غیر تجاری خود را تفکیک نمایند
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه مودیان محترم مالیاتی بایستی حساب های تجاری و غیر تجاری خود را تفکیک نمایند، تاکید کرد: هرگونه فعالیتی که در زمینه تجارت باشد صرفا بایستی از حساب تجاری افراد استفاده گردد و به هیج عنوان از حساب های غیرتجاری برای تجارت استفاده نکنند.

به گزارش ریاح نیوز، احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری ضمن تبریک ایام دهه فجر و عید مبعث با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ارکان اقتصادی کشور و تنظیم کننده امور اقتصادی کشور، سازمان امور مالیاتی است و چند موضوع مهم و اساسی از جمله بحث تفویض اختیار بخشودگی جرائم، بحث واریز عوارض مالیات برارزش افزوده دراستای توسعه وعمران شهری به حساب شهرداری ها، دهیاری ها وفرمانداری های سطح استان اصفهان و بحث فرار مالیاتی مدنظر هست، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی مالیات به حساب خزانه داری استان واریز شده است که ۵۴ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: ۹۸ درصد بودجه استان را مالیات تامین می کند و در سال ۱۴۰۲ مالیات نسبت به نفت در بودجه پیشی گرفت و ۵۲ درصد بودجه اختصاصی کشور تحت عنوان مالیات در نظر گرفته شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: در ده ماهه امسال قالب بر ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها واریز شده که نسبت به دوره مشابه خودش که ۷ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بوده، ما ۳۳ درصد رشد را داریم.

وی در ادامه بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ با توجه به اجرایی شدن قانون پایان فروشگاهی، اقداماتی در این زمینه، در قسمت آموزش هم در سطح همکاران و هم در سطح فعالین اقتصادی انجام دادیم که بالاترین دوره آموزشی را در سطح کشور، به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است.

مدبرنیا افزود: اصفهان بالاترین رتبه آموزش قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را در کشور دارد که از طریق برگزاری دوره های آموزشی نیازهای آموزشی مودیان در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی وسامانه مودیان برآورده می گردد و این دوره های آموزشی با هدف عدالت مالیاتی همچنان ادامه دارد تا این قانون بصورت صحیح در استان اجرا گردد.

وی نیز ابراز کرد: در زمینه فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان، تعداد دو اداره تحت عنوان بازرسی مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی ایجاد شده است و در ده ماهه امسال ۱۳۵ مورد پرونده در قالب ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت که پس از طی مراحل دادرسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و عدالت مالیاتی رویکردهای اصلی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان می باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق عدالت مالیاتی بحث مبارزه با فرار مالیاتی مطرح است، گفت: در این خصوص سامانه ۱۵۲۶ آماده دریافت گزارشات مردمی و بررسی ابهامات و مشکلات مودیان می باشد که توانسته ایم بابررسی تماس های دریافتی از طریق مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ نیازهای آموزشی مودیان را بررسی کنیم ونسبت به برگزاری جلسات آموزشی اقدام نمائیم.

مدبرنیا بیان کرد: درحال حاضر ۹۷ درصد بودجه پیش بینی شده استان تاکنون تحقق یافته است و تلاش داریم تا پایان سال سهمیه پیش بینی شده استان تامین گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام الله دهه فجر اختیار بخشودگی جرایم به مدیران کل بدین ترتیب تفویض شده است که اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد ریال برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی اصلی و جرائم غیرقابل بخشش را تا آخر بهمن ماه سال‏جاری اقدام نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: مودیان محترم مالیاتی بایستی حساب های تجاری و غیر تجاری خود را تفکیک نمایند. هرگونه فعالیتی که در زمینه تجارت باشد صرفا بایستی از حساب تجاری افراد استفاده گردد و به هیج عنوان از حساب های غیرتجاری برای تجارت استفاده نکنند.

وی نیز گفت: تراکنش های بانکی زمانی قابلیت رسیدگی خواهد داشت که منشا درآمدی داشته باشد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.