• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم می‌خواهند نتیجه‌ی حل مشکلات اقتصادی را در سفره‌هایشان ببینند

  • کد خبر : 10742
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۷
مردم می‌خواهند نتیجه‌ی حل مشکلات اقتصادی را در سفره‌هایشان ببینند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حل مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: مردم می خواهند نتیجه‌ی حل مشکلات اقتصادی را در سفره‌هایشان ببینند، و ما می‌بینیم که در بیشتر موارد، هزینه‌ی سفره‌های مردم گران‌تر شده است.

به گزارش ریاح نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حل مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: مردم می خواهند نتیجه‌ی حل مشکلات اقتصادی را در سفره‌هایشان ببینند، و ما می‌بینیم که در بیشتر موارد، هزینه‌ی سفره‌های مردم گران‌تر شده است.

وی رانت و سوء استفاده‌های ارزی را از جمله علل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: هرچند با برنامه‌های دولت، در این مسائل تا حدودی اصلاحات صورت گرفته، اما به طور کامل ریشه‌کن نشده است.

آیت الله مکارم قاچاق آشکار را از دیگر مشکلات برشمرد و تأکید کرد: دست‌های مرموزی در دستگاه‌های اقتصادی کشور وجود دارد که این چنین به صورت علنی و آشکار، کالای قاچاق وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور از دیگر معضلات است، گفت: بانک‌ها هر کاری که دلشان خواست، انجام می‌دهند. ۴ درصد به عنوان کارمزد برای وام قرض الحسنه اعلام می‌کنند، اما برای هر سال مبلغ ۴ درصد می‌گیرند، یعنی اگر وامی ۵ سال طول پرداخت داشته باشد، ۲۰ درصد به عنوان کارمزد بانکی می‌گیرند که این تقلّب است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی قیمت‌گذاری کالاها را ضروری دانست و افزود: برخی از کسبه، اجناس را به هر قیمتی که خواستند می‌فروشند که باید نسبت به سامان دادن قیمت اجناس، اقدام عملی صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: مردم دائماً از ما می‌خواهند که در دیدارها نسبت به گرانی‌ها تذکر دهیم، لذا با توجه به آماری که ارائه دادید امیدواریم که در آینده نزدیک تغییراتی در وضع معیشتی مردم حاصل شود و مردم نتیجه‌ی آن را در زندگی‌شان احساس کنند.

وی در پایان این دیدار حل مشکلات اقتصادی را نیازمند همگرایی و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و همراهی مردم دانست و خاطرنشان ساخت: ما مردم را دعوت به صبر و انصاف می‌کنیم تا با همراهی همدیگر و مدیریت صحیح دولت بتوان بر مشکلات فائق آمد.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.