• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
9

مدرک دکتری افتخاری به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تقدیم شد

  • کد خبر : 12493
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
مدرک دکتری افتخاری به شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تقدیم شد
صبح امروز در نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی، سردار احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، مدرک دکتری افتخاری به خانواده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تقدیم شد.

به گزارش ریاح نیوز، صبح امروز در نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی، سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، مدرک دکتری افتخاری به خانواده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تقدیم شد. 

سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی پیش از اهدای این مدرک گفت: بر اساس اساسنامه مصوبه دانشگاه عالی دفاع ملی که بالاترین مرجع علمی در حوزه علوم راهبردی در جمهوری اسلامی است و براساس سیاست های جذب و پذیرش دانشجو همواره سعی شده است دانشجویان این دانشگاه از میان نخبگان کشوری و لشگری انتخاب شوند به طوری که برخی از این دانشجویان از شخصیت های درخشان و عالی رتبه کشوری و لشکری بودند و در حوزه علوم راهبردی از شاخص در این افراد به شمار می روند.

وی افزود: از میان دانشجویان برجسته و چهره های ماندگار این دانشگاه، سردار رشید اسلام شهید والامقام سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۴ دکترای رشته مدیریت راهبردی و شهید گرامی جمال جعفر آل ابراهیم (ابومهدی المهندس) دانشجوی ورودی سال ۱۳۹۷ دکترای رشته مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به مراتب تحصیلی شهید حاج قاسم سلیمانی در مقطع دکترای مدیریت راهبردی بیان کرد: سردار سلیمانی پس از گذراندن دوره نظری و ورود به مرحله پژوهش بنابر نیاز کشور به خدمات این عزیز بزرگوار در سطح کلان و ملی و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا فرصت ادامه تحصیل را نیافت و بر اساس مصوبات شورای آموزشی دانشگاه فرصت ادامه تحصیل ایشان محفوظ باقی ماند و مقرر شد پس از اتمام مسئولیت شرایط ادامه تحصیل فراهم شود که متاسفانه با اقدام جنایتکارانه سران آمریکا به فیض شهادت نائل شدند.

وی همچنین با اشاره به مدارج  تحصیلی شهید ابومهدی المهندس نیز عنوان کرد: شهید جمال جعفر آل ابراهیم (ابومهدی المهندس) دانشجوی رشته مدیریت راهبردی در اولین دکترای ویژه دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه بود که او هم مانند سردار سلیمانی امکان تحصیل را نیافت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه این دو شهید عزیز از عالمان و اندیشمندان در حوزه‌های راهبردی و به بیان گهربار و دقیق مقام معظم رهبری صاحب مکتب بوده و نقش و اثرات دانش و علم آنان در جایگاه و اقتدار کشور و در عرصه بین الملل مشهود است، تصریح کرد: در این راستا، دانشگاه دفاع ملی بنابر موافقت وزارت علوم و با استناد به مصوبه یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش نامه دکترای افتخاری در رشته مدیریت راهبردی را به این شهیدان بزرگوار اعطاء و تقدیم می‌کند.

وی ادامه داد: گرچه اعطای این مدرک در مقابل ایثار و مجاهدت های عظیم این دو فرمانده عزیز کاری ناچیز است و ایشان در دانشگاه جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست پیدا کردند. اما بر این باور هستیم که این حرکت انجام وظیفه‌ای است که دانشگاه و وزارت علوم به آن مبادرت ورزیده‌اند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان خاطرنشان کرد: تبرک یافتن محیط علمی دانشگاه‌های کشور به نام و یاد آن دو عزیز و افتخار به اینکه دانشگاه همواره با نام و یاد آنان عطرآگین است، زمینه ای برای بیان این پیام است که دانشگاهیان کشور در ادامه راه نورانی سرداران خویش و پیشگامان مقاومت و پیشرفت کشور و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام و مقابله با دشمنان، استکبار و صهیونیسم آنان را سرلوحه مجاهدت‌ خویش قرار دهند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.