• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

طرح موضوع مشکلات ناوگان حمل ونقل برون شهری اصفهان با وزیر راه و شهرسازی

  • کد خبر : 18171
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
طرح موضوع مشکلات ناوگان حمل ونقل برون شهری اصفهان با وزیر راه و شهرسازی
مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان از دیدار با وزیر راه و شهرسازی و طرح موضوع مشکلات این ناوگان خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، این روزها اگر به پایانه های مسافربری شهر اصفهان مراجعه و طلب بلیط اتوبوس برای سفر به یکی از کلان شهرهای کشور کنید، ممکن است ساعت ها منتظر و حتی برای ساعت مورد نظر شما بلیطی موجود نباشد و یا اصلا اتوبوسی موجود نباشد.

این صحنه ای است که روزانه مسافران زیادی در شهر اصفهان با آن مواجه و شکایت زیادی نسبت به این مسئله به پایانه های مسافربری، دفاتر نظارت اداره کل راهداری، شرکت های مسافربری و یا سامانه مردمی(۱۳۷ شهرداری )(۱۴۱ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ) مبنی بر عدم بلیط گزارش می شود.

این در حالی است که این مسئله یکی از پیامدهای دوران کرونا و ممنوعیت سفرهای برون شهری است که موجب شد بسیاری از رانندگان که محل درآمد زندگی خود را از طریق جابه جایی مسافر می گذراندند از این ناوگان خارج و جذب صنایع شوند تا بتوانند خرج زندگی خود را تامین کنند.

مقرون به صرفه بودن کار در برخی صنایع داخل استانی و نیز برخی از صنایع بزرگ در شهرهای جنوبی کشور موجب شد که سایر رانندگان نیز برای کسب درآمد بیشتر به این حلقه پیوسته و از این گردونه مسافر و پایانه ها خارج شوند.

این در حالی است که سایر رانندگان مسافربری برون شهری این روزها به دلیل افزایش قیمت تعمیرات، قطعات و استهلاک اتوبوس و عدم حمایت مسئولان در افزایش واقعی قیمت بلیط از اوضاع خود شاکی و به دنبال راه حلی برای آن می گردند.

حسین ورپشتی مدیر و مالک شرکت مسافربری همسفر چابکسواران( نمایندگی ایران) در این خصوص گفت: علارغم پیگیری های پی در پی شرکت های مسافربری و حمایت از قشر راننده تا کنون جلسات مختلفی با مسئولان اداره کل راهداری، استاندار و معاونت عمرانی وجمعی ازنمایندگان مجلس، مسئولین شهری و شورای شهر، سازمان پایانه های شهرداری داشته و کمبودهای این ناوگان را توضیح داده ایم.

وی افزود: همچنین در همین راستا با پیگیری یکی از نمایندگان مجلس اصفهان با وزیر راه و شهرسازی به صورت حضوری دیدار کرده و مسائل و مشکلات این ناوگان را شرح دادیم که در اثر بی توجهی چه آینده ای گریبانگیر حمل و نقل برون شهری کشور خواهد شد.

مدیر و مالک شرکت مسافربری همسفر چابکسواران با اشاره به اینکه ناوگان هوایی و ریلی کشور با محدودیت مواجه است، تصریح کرد: مسئولان کشوری باید نسبت به رفع مشکلات این ناوگان توجه بیشتری داشته باشند زیرا با وجود مشکلات اقتصادی و عدم حمایت و تسهیلات ویژه رانندگان یکی یکی از جابه جایی مسافران منصرف و پایانه های کشور در آینده از وجود اتوبوس خالی می شود.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در جمعی که با حضور نماینده مجلس اصفهان و سایر متولیان امر برگزار شد، قول داد که نسبت به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و در اختیار گذاشتن این ناوگان اقدام کند اما این مطالبه درحالی است که تا کنون هیچ اقدام رسمی بر این مسئله نشده است.

ورپشتی بیان داشت: ظاهرا گوش شنوایی برای این مسئله وجود ندارد چرا که از ۱۵ هزار و ۵۰۰ اتوبوس فعال در کل کشور درسال ٩٧،هم اکنون حدود ۵ هزار و ۵۰۰ ناوگان فعالیت داشته و در واقع دو سوم ظرفیت ناوگان از جاده های کشور خارج شده اند.

وی اضافه کرد: روزانه خانواده های زیادی برای فرستادن فرزندان خود برای رفتن دانشگاه، اشتغال، خدمت سربازی و… به پایانه ها مسافربری مراجعه می کنند و وقتی بلیطی دریافت نمی کنند با تردید فرزندان خود را با خودروی سواری می فرستند که مقصر این نگرانی از امنیت فرزند خود را از چشم ناوگان مسافربری برون شهری می دانند.

ابوالفضل توکلی مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در این باره گفت:سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان در زمینه تامین ناوگان و قیمت بلیط، رسیدگی به مشکلات شرکت‌های مسافربری و رانندگان دخل و تصرفی ندارد اما چون با مردم از طریق پایانه ها در ارتباط است و مردم مطالبات و خواسته خود را از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان مطرح و شهردار اصفهان تاکید بر رفع مشکلات این حوزه دارد، وظیفه خود می داند که مطالبات را پیگیری کند.

وی افزود: در همین راستا جلسه مشترکی در وزارت راه و شهرسازی با حضور یکی از نمایندگان مجلس اصفهان با وزیر برگزار و مشکلات ناوگان حمل و نقل برون شهری اصفهان به طور خاص مطرح شد.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: خروج ناوگان اتوبوس های برون شهری به صنعت و کارخانه ها، کمبود اتوبوس، ساماندهی قیمت واقعی کرایه سفر، فرسودگی ناوگان اتوبوس های برون شهری، گران بودن قطعات و لوازم و تعمیرات و بازسازی ناوگان، توازن نداشتن هزینه و درآمد، خروج رانندگان مسافربری برون شهری به رسته شغلی رانندگی حمل ونقل بار، توجه ناکافی به درخواست ها و مشکلات شرکت های مسافربری و رانندگان اتوبوس های برون شهری و پیگیری مشکلات این صنف مطرح شد.

وی ادامه داد: معتقدیم رانندگان اتوبوس های برون شهری در جبهه اول خدمت مردم برای جابه جایی از شهری به شهر دیگر هستند و در این راستا باید به مسائل آن ها رسیدگی شود.

توکلی گفت: ما منتقل کننده و پیگیر مطالبات به سرانجام نرسیده ناوگان حمل ونقل برون شهری اصفهان هستیم و از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم مشکلات ناوگان برون شهری اصفهان را به طور ویژه بررسی کند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18171

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.