• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
دبیر شورای امنیت کشور:

سیاست اصلی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است

  • کد خبر : 10714
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
سیاست اصلی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است
میراحمدی گفت: سیاست اصلی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است؛ در این چارچوب تقویت روابط با کشور همسایه ترکیه در حوزه های مختلف امنیتی و انتظامی دنبال می شود و خوشبختانه روند همکاری ها سازنده و رو به جلو است.

به گزارش ریاح نیوز، سید مجید میراحمدی در پنجمین کارگروه مشترک امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه که با حضور طیب صبری اردیل در محل وزارت کشور ایران برگزار شد؛ افزود: ایران و ترکیه دارای سابقه دیرینه همکاری و تعامل در حوزه های مختلف دارد.
معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه اراده دو کشور بر تقویت همکاری ها است؛ خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.
میراحمدی با بیان اینکه در نشست امروز در حوزه های مختلف نظیر مقابله با تروریسم، مواد مخدر، مهاجرت های غیر قانونی، امنیت مرزهای دو کشور و تقویت بازارچه های مرزی بحث و گفت و گو شد؛ گفت: سیاست اصلی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است؛ در این چارچوب تقویت روابط با کشور همسایه ترکیه در حوزه های مختلف امنیتی و انتظامی دنبال می شود و خوشبختانه روند همکاری ها سازنده و رو به جلو است.

دبیر شورای امنیت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع احداث دیوار انسداد مرزی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: واقعیت امر این است که احداث این دیوار آثار نامطلوبی بر توپوگرافی منطقه و انحراف آب چشمه ها و و ایجاد سیلاب ها گذاشته است که انتظار داریم در این خصوص همکاری های لازم صورت گیرد.
وی همچنین گفت: مساله مهم دیگر در روابط ایران و ترکیه موضوع طرح های آبی کشور است که نباید این طرح ها حقابه جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

اقدمات شایسته جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مواد مخدر که شهدای زیادی را در این عرصه تقدیم کرده است؛ از دیگر محورهای مورد اشاره معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این نشست بود و گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه انسان دوستانه با پدیده شوم مواد مخدر مقابله می کند و با توجه به اینکه بخش بزرگی از مقصد مواد مخدر به سمت ترکیه و اروپاست؛ لذا باید همکاری لازم و موثر در این عرصه از جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.


تقویت همکاری های امنیتی و انتظامی ایران و ترکیه

طیب صبری اردیل قائم مقام وزیر کشور ترکیه هم در این نشست گفت: امروز  در حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران پنجمین نشست کارگروه مشترک امنیتی دو کشور را در ارتباط با مقابله با سازمان های تروریستی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرین غیر قانونی برگزار شد.
وی با بیان اینکه ایران و ترکیه درباره ضرورت تداوم همکاری های امنیتی  انتظامی اتفاق نظر دارند، خاطر نشان کرد: موضوع ماموریت وزارت کشور مدیریت امنیت است و در این خصوص خوشبختانه ظرفیت همکاری خوبی بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه وجود دارد.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.