• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه جمهوری اسلامی/تأکید بر نقش تأثیرگذار شهرداران و مدیران شهری در تقویت سرمایه اجتماعی نظام

  • کد خبر : 17058
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه جمهوری اسلامی/تأکید بر نقش تأثیرگذار شهرداران و مدیران شهری در تقویت سرمایه اجتماعی نظام
استاندار اصفهان گفت: از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم در رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، شهرداران و مدیران شهری هستند.

به گزارش ریاح نیوز، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در گردهمایی شهرداران استان، ضمن گرامیداشت ایام میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س)، روز پرستار و هفته بسیج، گفت: در چهل و چند روز گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر از مردم مظلوم و بی دفاع غزه در سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیدند.


وی ادامه داد: ضمن عرض تسلیت از خداوند متعال طلب می‌کنیم هر چه زودتر نابودی رژیم صهیونسیتی غاصب و شرکای خون‌خوارش را برساند.


استاندار اصفهان در خصوص گردهمایی شهرداران استان، بیان کرد: بی گمان اگر شهرداران به تمام شئونات خدمات شهری در قبال مردم پایبند و اشراف لازم را داشته باشند می‌توانند در رضایتمندی عمومی تأثیرگذار باشند.


وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مجموعه‌ها و نهادهایی که نقش مستقیم در رضایتمندی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، شهرداران و مدیران شهری هستند.


مرتضوی، ضمن اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی مهمترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: بسیاری از کشورهای مختلف در دنیا بر پایه تجهیزات و علوم مختلف قدرت خود را معنا می‌کنند.


وی افزود: اما از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور ما، مردم گرداننده امور بسیار مهم بودند و بر دوش مردم نیز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و از همه گذرگاه‌های سختی که جمهوری اسلامی عبور کرده با اتکاء به مردم عزیز بوده است.


استاندار اصفهان اظهار کرد: شهرداری‌ها نقش ویژه‌ای در این خصوص دارند زیرا بخش‌های مختلف حوزه مأموریت شهری در زندگی مردم دخیل است.


وی تأکید کرد: معتقد هستم اگر حفظ نظام از واجبات است همه شئونی که برای حفظ و تقویت نظام تأثیرگذار است نیز در یک جهاد مقدس فعالیت می‌کنند.


مرتضوی افزود: از این رو از مجموعه شهرداران و مدیریت شهری درخواست می‌کنم در دورانی که اردوگاه دشمن بی وقفه تلاش می‌کند تا هویت مردم ما را تحت تأثیر قرار دهد نگاه ویژه‌ای به حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی داشته باشند.


وی ضمن اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری، گفت: در این ایام دشمن می‌کند تا مردم را ناامید و دلسرد کند، در این شرایط بایستی هوشیار باشیم و با کسب رضایت حداکثری مردم به بذگزاری باشکوه انتخابات کمک کنیم.


استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم یأس و ناامیدی را بر اردوگاه دشمن القاء می‌کند و در غیر اینصورت طمع‌ورزی در حیات دشمن گسترده می‌شود.


وی عنوان کرد: بایستی این نگاه را در جامعه ایجاد کنیم که با حضور پررنگ و معنادار مردم مسیر گفتگوهای بین‌المللی کشور ما با سایر کشورها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.


مرتضوی ادامه داد: شهرداران در انتخابات دو نقش مستقیم و غیرمستقیم دارند، نقش مستقیم حمایت و پشتیبانی از برگزاری و اجرای انتخابات و نقش غیرمستقیم در عرصه مشارکت همگانی معنا می‌شود.


وی بیان کرد: این مهم برنامه منظم و کارشناسی شده می‌خواهد، در این راه از نهضت خدمت‌رسانی به مردم غافل نشوید.


استاندار اصفهان ضمن اشاره به اینکه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت چهار راهبرد اساسی است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده، گفت: ما خود را موظف و مکلف به اجرای صحیح این چهار راهبرد می‌دانیم.


وی، در خصوص همکاری شهرداران در اجرای پروژه‌های فیبر نوری، اظهار کرد: انتظار می‌رود شهرداران همکاری و مساعدت لازم را با مدیریت استان داشته باشند تا این خدمات به نحو مطلوب برای دسترسی مردم فراهم شود.


مرتضوی با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی در فصل سرد سال، گفت: در این راستا نیز تلاش شود حتی کمترین افراد هم در مشقت نیفتند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17058
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 56 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.