• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری در افزايش احساس امنيت جامعه دارد

  • کد خبر : 18558
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری در افزايش احساس امنيت جامعه دارد
دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوری، با بيان اينکه اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر با وجود اينکه وظيفه فراجا نيست و نشان دهنده اهتمام جدی و مسئوليت پذيری بالای پليس بوده، گفت: ساماندهی معتادان متجاهر نقش موثری در افزايش احساس امنيت جامعه دارد.

به گزارش ریاح نیوز، دکتر اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه مواد مخدر سراسر کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص حدود ۴ هزار شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز را مدیون جانفشانی شهدا هستیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، تصریح کرد: از همه شما عزیزان که در عرصه مبارزه با مواد مخدر در حال مجاهدت و تلاش هستید به خصوص فرمانده کل انتظامی کشور سردار “رادان” که انصافا در حوزه های راهبردی، میدانی وعملیاتی تحول ایجاد کرده، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

وی خاطر نشان کرد: عموما بیشتر کشفیات در خطوط  مرزی  صورت می گیرد که این موضوع خود نشان دهنده تدوین و اجرای برنامه ریزی مناسب و درست فراجا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید و قاچاق مواد مخدر در سطح بین الملل به ویژه در فضای مجازی افزایش چشمگیری داشته است، عنوان داشت:  در سال ۲۰۲۳ الگوی مصرف مواد مخدر تغییر داشته و به سمت صنعتی افزایش یافته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، تصریح کرد: خبر خوب اینکه بر اساس جدیدترین آمارها در داخل کشور آهنگ رشد مصرف مواد مخدر (اعتیاد) کاهش پیدا کرده است اما باید مراقبت ها در زمینه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر با بهره مندی از تمام ظرفیت ها افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه با مبارزه با مواد مخدر شاهد افزایش کشف، انسداد و هزینه ورود مواد مخدر هستیم هر چند این امر باعث شده از مرزهای زمینی به سوی دریایی تغییر یابد که تفاهم نامه هایی با نیروی دریایی، ارتش، سپاه و .. در این زمینه برای کمک به مجموعه انتظامی صورت گرفته یا در حال انجام است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفته و شرایط  نسبت به قبل بهتر شده است،  تاکید کرد: به هر حال اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر با وجود اینکه وظیفه فراجا نیست نشاندهنده اهتمام جدی و مسئولیت پذیری بالای پلیس بوده که جمع آوری معتادان متجاهر نقش موثری در افزایش احساس امنیت جامعه دارد.

مومنی با تاکید بر اینکه درخصوص مبارزه با موادمخدر افزایش ریسک و خطر پذیری برای خرده فروشان باید به حداکثر برسد، ادامه داد: رایزنی هایی در این باره با دستگاه قضا صورت گرفته  تا بازدارندگی به حداکثر ممکن برسد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ضمن تقدیر و تشکر مجدد از اقدامات و زحمات همکاران و همرزمان  به ویژه سردار “کاکاوند”، رئیس پلیس مبارزه با مخدر فراجا ، تصریح کرد: افتخار می کنم که با شما عزیزان گرانقدر همسنگر هستم ان شاءالله با افزایش تعاملات در آینده شاهد اقدامات فزاینده درخصوص مبارزه با مواد مخدر باشیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.