• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
آیت الله طباطبائی نژاد:

دولت زمین رایگان دراختیار تولیدگران و کارآفرینان قرار دهد

  • کد خبر : 11498
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
دولت زمین رایگان دراختیار تولیدگران و کارآفرینان قرار دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امروز دولت باید تدبیر دوراندیشانه‌ای داشته باشد و برای درآمد بیشتر خود، توسعه اشتغال و کارآفرینی را رویکرد خود قرار دهد و حتی برای تحقق این مهم، زمین رایگان دراختیار تولیدگران و کارآفرینان قرار دهد.

به گزارش ریاح نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار وزیر اقتصاد، اظهار کرد: امروز در ایران، چنانچه تسهیل گری صورت گیرد، کار و اشتغال بیش از نیروی کار خواهیم داشت، اما متاسفانه سختگیری‌ها و قوانین مرتبط با مجوزات، مانع از آن شده است.

وی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که همچنان در روند مجوزات اشتغال‌ها وجود دارد، این است که استعلام‌های محیط زیست، آب، برق و امثالهم  برای ایجاد یک اشتغال، در یک ساختار منظم و متمرکز صورت نمی‌گیرد.

طباطبائی نژاد با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم در برخی مواقع با وجود مشکلات انشعاب آب و برق در یک منطقه، مجوزات لازم برای استقرار یک فعالیت صنعتی داده می‌شود گفت: بنابراین دولت باید این قبیل مشکلات را که بسیار هم پیچیده است، حل کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: معتقدم که سازمان منابع طبیعی برای ایجاد اشتغال توسط جوانان، باید زمین را رایگان دراختیار کارآفرین بگذارد، چرا که ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار توسط کارآفرین، باعث حل بسیاری از مشکلات دولت می شود.

وی با اشاره به کلام امیر المومنین(ع) خطاب به مالک اشتر مبنی براینکه «ای مالک، اگر درپی سرمایه و درآمد برای جامعه خویش هستی، کار ایجاد کن» گفت: امروز دولت باید تدبیر دوراندیشانه‌ای داشته باشد و برای درآمد بیشتر خود، توسعه اشتغال و کارآفرینی را رویکرد خود قرار دهد و حتی برای تحقق این مهم، زمین رایگان دراختیار تولیدگران و کارآفرینان قرار دهد.

طباطبائی نژاد تاکید کرد: من معتقدم که تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران خدمتگزار جامعه هستند و باید حتی تدبیری برای حمایت از تولید‌کنندگان به جای حمایت از مصرف‌کنندگان در کشور ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ابراز کرد: امروز دولتمردان باید کمک حال تولیدکنندگان و کارآفرینان باشند و حتی اگر برخی از زمین‌ها در منطقه‌ای، دیگر امکان کشت وکار را ندارند، تغییر کاربری بدهد و برای ایجاد اشتغال با هزینه‌های اندک در اختیار مردم بگذارد.

وی در ادامه، با انتقاد شدید از ایجاد بانک‌های خصوصی در کشور گفت: ایجاد بانک‌های متعدد خصوصی در ایران، کاری اشتباه بود که باعث بروز مشکلات متعددی در عرصه اقتصاد امروز کشور شده است، پول و سرمایه‌های مردم به جای آنکه دست عده‌ای خاص در بانک‌های خصوصی باشد، باید در دست دولت قرار بگیرد تا باعث آبادانی کشور شود.

طباطبائی نژاد نرخ بالای سود بانک‌های خصوصی در ایران را باعث توقف تولید و اشتغال در کشور دانست و گفت: برچیده شدن بانک‌های خصوصی تنها راهکار پایین آمدن نرخ سود و به تبع افزایش اشتغال است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در مورد مالیات و فرار‌های مالیاتی عنوان کرد: امروز باید نظارتی قوی در امر تعیین مالیات منصفانه برای اصناف و صنعتگران داشته باشیم، مالیاتی که موجب طرد افراد جامعه از نظام بشود، ضررش بیش از نفعش خواهد بود.

گفتنی است، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم، ضمن ارائه گزارشی مختصر از اقدامات انجام شده در این وزارتخانه، بر تلاش صورت گرفته برای ایجاد بستر صدور مجوزات اشتغالات به صورت متمرکز در ماه های اخیر به صورت الکترونیکی تاکید کرد.

وی افزود: در بحث تمرکزگرایی استعلام های محیط زیست، آب و برق وگاز برای اشتغالات نیز در مرحله بعدی، اقدام خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی  پاسخ داد: اکنون روند ایجاد بانک‌های خصوصی در کشور متوقف شده است و درصدد ساماندهی آنها هستیم.

پایان پیام/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.