• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
9

درباره مهاجرین افغانستانی در دام هجمه رسانه‌ای قرار نگیریم

  • کد خبر : 16367
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
درباره مهاجرین افغانستانی در دام هجمه رسانه‌ای قرار نگیریم
سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، به مسائلی که در روزهای اخیر درباره مهاجرین افغانستانی مطرح شد، پرداخت و اظهار کرد: درباره این موضوع دو مسئله پیش روی ماست یکی این که یک هجمه رسانه ای که اخیرا شروع شده را باید بفهمیم و در دام آن قرار نگیریم و دوم این که واقعیت این موضوع را بپذیریم و به فکر ساماندهی آن باشیم.

به گزارش ریاح نیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، به مسائلی که در روزهای اخیر درباره مهاجرین افغانستانی مطرح شد، پرداخت و اظهار کرد: درباره این موضوع دو مسئله پیش روی ماست یکی این که یک هجمه رسانه ای که اخیرا شروع شده را باید بفهمیم و در دام آن قرار نگیریم و دوم این که واقعیت این موضوع را بپذیریم و به فکر ساماندهی آن باشیم.

فضاسازی برخی رسانه ها و معاندین و همچنین انتشار فیلمی که گفته شده مربوط به ۵ سال پیش است، موجب شد تا اخیرا مسائلی درباره مهاجران افغانستانی مطرح شود.

بهادری جهرمی در این باره افزود: عده‌ای از مردم کشور افغانستان بنا به شرایط کشورشان مجبور شدند بر خلاف میل باطنی خود به کشورهای دیگر از جمله ایران بروند با توجه به این که مردم این کشور با خیلی از مردم ایران پیوند های فرهنگی زیادی دارند.

جهرمی عنوان کرد: دولت ما هم با مهاجرت غیر قانونی مخالف است و باید جلوگیری بشود از  مهاجرت غیرقانونی و آن هایی هم که غیر قانونی آمدند استرداد بشوند و نسبت به اتباعی که قانونی هستند ساماندهی صورت بگیرد.

وی افزود: ما لایحه ای در دوسال گذشته تقدیم مجلس کردیم که سازمان امور مهاجران شکل بگیرد البته که خیلی از این ها ظرفیت های دارند که می شود از آن ها استفاده کرد

بهادری جهرمی تصریح کرد: باید این نکته را هم در نظر بگیریم که یک فضا سازی اخیری در  مدت اخیر صورت گرفته  که مثلا فیلمی منتشر شده که  مال پنج سال اخیر بوده و ما باید بدانیم که در دام این فضا سازی رسانه ای نباید بیفتیم و البته واقعیت هم که ساماندهی مهاجرین است را در نظر بگیریم.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=16367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.