• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت

  • کد خبر : 11574
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت
حسین سیستانی اظهار کرد: موسسه شجره طیبه تنها خیریه ای در کشور است که به صورت بنیادی ، حمایت آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند را بر عهده دارد. اگر دولتمردان و فعالان اقتصادی در کشور حمایت از نخبگان علمی داشته باشند، دیگر شاهد فرار مغزها نخواهیم بود.

به گزارش ریاح نیوز، حسین سیستانی رییس هیات مدیره موسسه خیریه شجره طیبه در نشست خبری بیان کرد: همه ملل و جوامع بشری به دنبال رشد یافتگی بیشتری هستندو برای رسیدن به قله نهایی، از هر امکانات و ظرفیت‌های مناسب بهرمند می شود. این ظرفیت و رسیدن ها بایدهدف دار باشد یعنی مدیریت نتیجه دار باشد.

وی افزود: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از فرهیختگی بر خوردار است و این فرهیختگی باید باشد تا بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.آنچه مسلم است، از نخبگان که اندیشه والایی دارند بایدحمایت کرد.

وی تصریح کرد: در جامعه دو نوع هوش داریم هوش سفید و هوش سیاه.

هوش سفید: یعنی ایجاد تحول و تغییر که این افراد قادر هستند کار آفرین باشند.

هوش سیاه :اگر این ظرفیت ها مورد حمایت قرار نگیرند مخرب و مشکل ساز خواهند شدو باعث سرمایه گذاری کارهای خلاف می شوند.

ایجاد نتیجه سازنده، این گروه‌ها را به رشد تکامل می رساند.

سیستانی بیان داشت: موسسه خیریه شجره طیبه اصفهان با شماره ثبت ۴۵۴۴ که در سال ۱۳۸۳ با اقتباس از آیه ۲۴ سوره ابراهیم در اصفهان تأسیس گردید و وظیفه اصلی آن حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت است که در طول این مدت فعالیت ، موسسه خروجی های بسیار عالی داشته است.

وی نیز گفت: موسسه خیریه شجره طیبه با هدف حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و مستعد بی بضاعت و کم درآمد که به هر دلیلی به خاطر عدم بضاعت مالی از تحصیل باز مانده اند و با وجودنخبگی که دارند در عرصه اجتماعی نتوانسته اند رشد کنند، تشکیل شده است.

رییس هیات مدیره خیریه شجره طیبه گفت: این خیریه فرصتی را فراهم می کند که استعداد هایی که به دلیل عدم توانایی مالی یا مشکلات دیگر نمی توانند استعداد شان را شکوفا کنند بتوانند شکوفا شوند.

وی افزود: موسسه شجره طیبه تنها خیریه ای در کشور است که به صورت بنیادی ، حمایت آموزشی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند را بر عهده دارد. اگر دولتمردان و فعالان اقتصادی در کشور حمایت از نخبگان علمی داشته باشند، دیگر شاهد فرار مغزها نخواهیم بود.

سیستانی از خاص بودن افراد تحت حمایت این خیریه یاد کرد و اظهار داشت: افرادی که ما تحت پوشش قرار میدهیم آی کیو های بالای ۱۳۰ دارند  و با شناسایی افراد نیازمند از صفر تا صد از آنها حمایت می کنیم تا استعدادهای بالقوه آنها تبدیل به بالفعل شود.

هدف این مؤسسه حمایت از استعدادهای درخشان اعم از دانش آموزان و دانشجویان مستعد که به دلیل مشکلات مالی، فوت والدین و یا آسیب های اجتماعی توان پرداخت هزینه های تحصیلی و شکوفایی استعدادهایشان را ندارند، با ۲۰ شعبه در شهرستانهای استان اصفهان مشغول به فعالیت می باشد و ثمره آن اشتغال به تحصیل این نخبگان در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ها می باشد.

علی آقاجانی معاون آموزش موسسه خیریه شجره طیبه نیز گفت: در ۱۸ سال گذشته تاکنون با اقداماتی که توسط خیریه شجره انجام شد از ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان  دارای استعدادهای درخشان و نخبه به دلیل مشکلات مالی جلوگیری شد.

علی آقاجانی با اشاره به پایه گذاری این خیریه از سال ۱۳۸۳ در استان اصفهان افزود: هدف از تاسیس این خیریه خدمت رسانی به دانش آموزان و دانشجویان دارای  استعداد های برتر در خانواده های نیازمند بود و خوشبختانه این درخت شجره طیبه هر سال با کمک و مساعدت خیرین توانسته است در راه ادامه تحصیل این افراد گام های بسیار بزرگی بر دارد.

وی با اشاره به افزایش شعب این خیریه در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۱تمامی شهرستان هایی که دارای شعب خیریه شجره طیبه نبوده اند بر اساس مجوزهای دریافتی دارای خیریه می شوند ودر ۲۳شهرستان استان دفاتر خیریه شجره طیبه مستقر خواهد شد .

آقاجانی ادامه داد: بخشی از دانش آموزان و دانشجویان نخبه‌ای که بعلت فقر زمینه ادامه تحصیل آنها نیست و از یک مقطعی به بعد تحت تاثیر جو فقر، ترک تحصیل کرده و به کار روی می آورند، با شناسایی این افراد زمینه رشد آنها را فراهم می سازیم.

معاون آموزش خیریه شجره طیبه با بیان اینکه با رشد هر یک نخبه زمینه توسعه پایدار، فقرزدایی و ایجاد اشتغال در کشور فراهم خواهد شد، گفت: مردم نیازمند کمک خیران هستند و کار خیر در بین تمام جوامع و کشورها مطرح است اما در ایران با غنای دینی ریشه تاریخی دارد.

انتهای خبر/ م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.