• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

تولید سیستم‌های ثبّات خطا و واقعه برای صنعت برق

  • کد خبر : 16150
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تولید سیستم‌های ثبّات خطا و واقعه برای صنعت برق
شرکت دانش‌بنیان مهندسی پردیسان موفق شده با بومی‌سازی و تولید محصولات دانش‌بنیان مورد نیاز صنعت برق، علاوه برجلوگیری از خروج ارز از کشور، سطح کیفیت و پایداری شبکه برق را نیز به نوعی تضمین کند.

به گزارش ریاح نیوز، صنعت برق به دلیل نقش این انرژی در تولید ناخالص داخلی و مصارف خانگی، سلامت و… یکی از صنایع استراتژیک کشورها محسوب می‌شود. این صنعت برای فعالیت به تجهیزات و محصولات مختلفی نیاز دارد که ساخت آن‌ها در داخل می‌تواند به حفظ پایداری شبکه و ضریب خودکفایی آن کمک کند. در همین خصوص یک شرکت دانش‌بنیان با تجربه و اصفهانی که تقریباً از ابتدای شکل‌گیری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در آن عضو بوده با شناسایی این نیاز، محصولات دانش‌بنیانی ویژه این صنعت طراحی و تولید کرده است.

مجید خوش نما، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی پردیسان در همین خصوص اظهار کرد: این شرکت در سال ۱۳۷۳ با هدف طراحی و ارائه محصولات اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های اطلاعات و مانیتورینگ صنعتی تأسیس شد. از آن زمان تاکنون با توجه به اهمیت صنعت برق و لزوم رفع نیازهای فناورانه آن، محصولات مختلفی برای این صنعت طراحی و تولید شده است.

وی افزود: یکی از نیازهای صنعت برق، سیستم‌های ثبّات واقعه و خطا (Fault Recorder) برای ایستگاه‌های برق فشار قوی در شبکه انتقال و فوق توزیع (سطوح ولتاژی ۴۰۰، ۲۳۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت) است که برای اولین بار در کشور در این شرکت بومی‌سازی و تولید شد. به همین دلیل این پروژه به عنوان طرح برتر در دبیرخانه ثبت اختراعات و نوآوری‌های صنعت برق ایران در توانیر به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی پردیسان با تأکید بر رقابت کیفی این محصول با نمونه‌های خارجی گفت: قیمت محصول یاد شده کمتر از نصف نمونه‌های خارجی است در حالی که حتی برخی ویژگی‌های نوین بر پایه کامپیوترهای صنعتی هم در آن وجود دارد که نمونه‌های خارجی از آن بی‌بهره بود و به همین دلیل مورد استقبال فعالان این عرصه قرار گرفت. این محصول فناوری پیشرفته‌ای دارد و به همین دلیل به عنوان محصول دانش‌بنیان نوع یک شناخته شده است.

به طور کلی دستگاه ثبات خطا به منظور تشخیص و ثبت اختلالات و خطاهای حاصله در پست‌ها، نیروگاه‌ها و شبكه‌های انتقال و توزیع انرژی الكتریكی کاربرد دارد. این دستگاه با ثبت خطاها و اطلاعات مربوط، امکان شناسایی دقیق مشکل و حل آن را فراهم می‌کند.

تولید نرم‌افزار اتوماسیون صنعت برق برای مانیتورینگ پست‌های دیجیتال

خوش نما ادامه داد: محصول دانش‌بنیان دیگری هم برای صنعت برق در این شرکت طراحی و تولید شده که در پست‌های BCS با فناوری دیجیتال کاربرد دارد. از نرم افزار اتوماسیون پردیسان در این حوزه به عنوان نرم افزار مانیتورینگ ایستگاه‌ها و پست‌های برق استفاده می‌شود. مانیتورینگ صنعتی که وظیفه جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل آمارها و داده‌های صنعتی ضروری مرتبط با فرآیندها، دارایی‌ها، دستگاهها و ماشین آلات مورد استفاده در واحدهای صنعتی برای بهبود بهره‌وری و کیفیت را بر عهده دارد، کمک می‌کند وضعیت تجهیز به خوبی رصد و مشکلات احتمالی شناسایی شود. این محصول دانش‌بنیان نیز ضمن رقابت کیفی با نمونه‌ای خارجی، کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها قیمت دارد.

گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور به صورت تخصصی به رفع نیازهای فناورانه صنایع کشور به ویژه صنایع بزرگ و استراتژیک می‌پردازد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=16150
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • 83 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.