• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
به منظور پیشگیری از بروز کلاهبرداری ها؛

توصيه های پليسی در خصوص خريد سكه و طلا

  • کد خبر : 10494
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
توصيه های پليسی در خصوص خريد سكه و طلا
سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان هشدار داد: بسياری از مصنوعات طلا که به عنوان طلای دست دوم يا آب شده خريد و فروش می شود تقلبی و عموماً فلزات ديگری را آبکاری کرده و به اسم طلای آب شده يا دست دوم می فروشند. پس، از خريد اين گونه طلاها خودداری شود.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: خرید و فروش طلاجات یکی از معاملاتی است که بسیاری از مردم حداقل در سال یک یا چندین بار آن را انجام می دهند. در این خصوص کم نیست پرونده هایی که خریداران یا فروشندگان با کلاهبرداری مواجه شدند و به دلیل عدم آشنایی کافی، طلای تقلبی را به جای طلای اصلی خریداری کرده و پول و سرمایه خود را از دست داده اند.

در همین راستا توصیه هایی را به منظور پیشگیری از بروز این گونه کلاهبرداری ها ذکر می کنیم:

شهروندان، از خريد هرگونه سکه طلا و سکه های گرمی و اليزابت و پارسيان از دلالان سيار و افراد متفرقه خودداری کنيد چرا که بسياری از مصنوعات طلا که توسط اين افراد فروخته می شود تقلبی و يا از لحاظ عيار و وزن دچار کمبود است.

از خريد طلا آب شده از دلالان و دستفروشان خودداری شود. صرفاً از طلا فروشی های و طلا سازی های معتبر اقدام به خريد طلا و سکه و شمش طلا کنيد. در صورت مشاهده هرگونه خريد و فروش طلای دست دوم توسط واحدهای صنفی طلا فروش مراتب به ۱۱۰ يا ۱۲۴ سازمان صمت اعلام گردد.

بسياری از مصنوعات طلا که به عنوان طلای دست دوم يا آب شده خريد و فروش می شود تقلبي و عموماً فلزات ديگری را آبکاری کرده و به اسم طلای آب شده يا دست دوم می فروشند. پس، از خريد اين گونه طلاها خودداری شود.

در صورت خريد هرگونه طلا و مصنوعات آن، از فروشنده فاکتور معتبر با ثبت ميزان , وزن , عيار و نوع طلا و ذکر تاريخ و ساعت درخواست و گرفته شود. بهتر است پس از خريد طلا، از فروشندگان وجه ثمن معامله از طريق دستگاه پوز پرداخت شود واز پرداخت نقدی خودداری شود تا درصورت تقلبی بودن و بروز کلاهبرداری امکان رديابی و شناسايی کلاهبردار وجود داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.