• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

تأکید استاندار اصفهان بر ساماندهی امور معیشتی خبرنگاران/با مدیرانی که به اصحاب رسانه پاسخگو نیستند، برخورد می‌شود

  • کد خبر : 15442
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تأکید استاندار اصفهان بر ساماندهی امور معیشتی خبرنگاران/با مدیرانی که به اصحاب رسانه پاسخگو نیستند، برخورد می‌شود
استاندار اصفهان گفت: در شورای اطلاع‌رسانی مصوبه‌ای مطرح شد تا اگر مسئولی مورد سوال قرار گرفت اما پاسخ نداد، موضوع به‌صورت مکتوب از شورای اطلاع‌رسانی گزارش شود زیرا اگر مدیری پاسخگو نباشد، نمی‌توانیم او را تحمل‌ کنیم.

به گزارش ریاح نیوز، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، در خصوص مشکلات معیشتی خبرنگاران، گفت: می‌طلبد برای موضوع بیمه و حقوق خبرنگاران کار تیمی چند روزه انجام، مشکلات احصا و پیشنهادات ارائه شود.

وی افزود: اینگونه در صورت نیاز با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کار و سازمان تأمین اجتماعی مذاکره کنیم.


استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر این موضوع به خوبی پیگیری شود می‌توانیم به یک بسته راهبردی و اساسی دست یابیم و براساس مفاد این بسته خواسته‌های خبرنگاران را دنبال کنیم.

مرتضوی با تأکید بر شفاف سازی در خصوص پیگیری خواسته خبرنگاران، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد همراه با تشکل‌های صنفی خبرنگاران این بسته پیشنهادی را تدوین و به مدیریت استان ارائه کنند.

وی در خصوص گلایه خبرنگاران مبنی بر عدم پاسخگویی مدیران استان، گفت: در شورای اطلاع‌رسانی مصوبه‌ای مطرح شد تا اگر مسئولی مورد سوال قرار گرفت اما پاسخ نداد، موضوع به‌صورت مکتوب از شورای اطلاع‌رسانی گزارش شود زیرا اگر مدیری پاسخگو نباشد، نمی‌توانیم او را تحمل‌ کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: قرار بود ارزیابی بر مدیران استان و فرمانداران داشته باشیم که برخی نمره قبولی گرفتند و افرادی که از حداقلی پایین‌تر هستند، جابه‌جا شوند که به‌زودی اخبار آن را می‌شنوید و در این راستا برنمی‌تابیم که مسئولی با پاسخگو نبودن حاشیه امنی برای خود ایجاد کند.

وی بابیان اینکه انتظار می‌رود نیروهای باهوش، حرفه‌ای و مطالبه گر وارد عرصه رسانه شوند اما شاهدیم دغدغه جانشین‌پروری به ویژه در زمینه‌های تخصصی ندارند، اظهار کرد: اگر در این موضوع نیاز به آموزش و پشتیبانی است، امکان فراهم کردن مسیر آن را داریم.

مرتضوی گفت: برخی اوقات موضوع رسانه باعث طمع‌ورزی برخی از افراد می‌شود تا باج‌خواهی‌هایی داشته باشند و در این راستا ایجاد برخی کانال‌ها صرفاً برای حل مشکلات شخصی است و وقتی پاسخ منفی می‌شنود، دروغ و راست را ترکیب می‌کنند، مدیران پاسخگویی به این مسائل را شأن خود نمی‌دانند و وقت آن را نیز ندارند.

وی با اشاره به فعالیت مقدس خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت رسانه، رسالتی بر عهده انبیاء و اولیاء الهی بوده و در این راستا خبرنگار باید برای خود چارچوب و خطوط قرمزی داشته باشد.

استاندار اصفهان در پاسخ به درخواستی مبنی بر استفاده از خبرنگاران در حوزه روابط عمومی‌ها تأکید کرد: وقتی خبرنگاری وارد روابط عمومی شود، نمی‌تواند مسئولیت آزاد خود را ادامه دهد و در این راستا باید مراقب برخی هم‌پوشانی‌ها و تضادها باشیم.

وی با بیان اینکه در مواردی مانند خط دریا، بخشی از کارها را گذشتگان به‌جایی رساندند اما دنبالیم به آن‌ها شتاب بیشتری بدهیم و در این عرصه وارد عمل شده، ادامه داد: برای مثال با تشکیل قرارگاه آب تلاش شد تمام نظرات را جمع کنیم و با جمع‌بندی ۵ محور اصلی و ۲۶ برنامه محور قرارگاه شد که یکی از آن‌ها خط دریا بود که مباحث آن مربوط به حداقل ۱٠ سال قبل است و اگر امروز حدود ۴٠٠ کیلومتر مسیر طی شده، حاصل تصمیم‌گیری‌های یک‌سال قبل است.

مرتضوی افزود: به طور قطع نگاهی ملی داریم و قصد نداریم آسیب بزنیم اما برخی موارد مانند آب و تفرقه افکنی‌های آن باعث سوءاستفاده می‌شود زیرا عده‌ای در این اختلافات امرارمعاش می‌کنند که نمی‌خواهیم فضایی به آنها داده شود.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.