• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

برنده شدن در قرعه کشی سفر کربلا ترفند کلاهبردار اینترنتی

  • کد خبر : 16673
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
برنده شدن در قرعه کشی سفر کربلا ترفند کلاهبردار اینترنتی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر کربلا پس از اخذ اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یکبار مصرف افراد از آنان کلاهبرداری از آنها می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شكایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینكه فردی با وی تماس تلفنی برقرار کرده و به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر کربلا از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم با استفاده از ترفندهای فریبنده، مالباخته را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز کمک هزینه سفر زیارتی کربلا کرده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت:  پس از اقدامات علمی و هوشمندانه، سرانجام  متهم  شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا منتقل شد.

مرتضوی با بیان اینکه متهم با این ترفند از شهروندان کلاهبرداری می کرد اظهار داشت: پس از اعتراف این کلاهبردار به جرم خود پرونده تکمیل و وی برای انجام اقدامات قانونی و رسیدگی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شد.

این مقام انتظامی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس خودداری نمایید، همچنین جهت دریافت جوایز و هدایا به روابط عمومی سازمان مربوطه بصورت حضوری مراجعه و از باز کردن لینک های ناشناس و جعلی در شبکه های اجتماعی یا پیامک های دریافتی خودداری کنید.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=16673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.