• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

انهدام ۱۰ باند مافیایی و کشف ۲ تُن و ۵۰۰ کیلو مواد افیونی

  • کد خبر : 16216
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
انهدام ۱۰ باند مافیایی و کشف ۲ تُن و ۵۰۰ کیلو مواد افیونی
فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام 10 باند مافیایی و کشف 2 تُن و 500 کیلو انواع مواد افیونی توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرخبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سردار حمید علینقیان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت و همچنین تبریک پیشاپیش هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: ظرف ۳ ماه گذشته تمرکز ویژه ای روی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان قرار دادیم و سعی کردیم که یک گام جلوتر از مجرمان سایبری باشیم که توفیقات خوبی نیز در این حوزه بدست آمده است.

 کشف ۸۴۶ سایت مجرمانه

وی از کشف ۸۴۶ سایت مجرمانه و معرفی دائر کنندگان این سایت ها به مراجع قضائی خبر داد و گفت: عمده جرایم این سایت ها فعالیت در زمینه کلاهبرداری، فروش اقلام غیر مجاز نظیر داروهای غیرمجاز، مواد مخدر، سلاح و … بود که تمامی آنها با اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا مسدود و از ادامه فعالیت مجرمانه آنان جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: در کنار این فعالیت ها، اقدامات آموزشی و تخصصی و نظارت های گسترده بر کافی نت ها و کسب و کارهای مجازی و همچنین تولید و ارائه محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا نیز انجام گرفت و به ۱۰ هزار نفر از شهروندان هم به صورت تلفنی و حضوری مشاوره تخصصی در حوزه های امنیتی، انتظامی و حقوقی ارائه شد.

نا امن شدن محیط اصفهان  برای سارقان

علینقیان پور در ادامه به عملکرد پلیس آگاهی استان اصفهان طی یک ماه گذشته پرداخت و گفت: با توجه به ضرورت کنترل مجرمان و ایجاد امنیت در سطح جامعه و احساس امنیت در بین مردم و خانواده ها در زمینه انهدام باند های سازمان یافته سرقت و دستگیری سارقان توفیقات خوبی به دست آمده به گونه ای که آمار کشفیات جرایم سرقت در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در وقوع سرقت هم آمارها کاهشی شده است تصریح کرد: الحمدلله به سمتی پیش می رویم که به حول و قوه الهی به گونه ای محیط برای سارقان نا امن شود که شاهد هیچ گونه سرقتی در سطح استان نباشیم.

رو نمایی از طرح ها و ایده های نو در پلیس راه و راهور استان

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه پلیس راه طرح ها و ایده های عالی و تاثیرگذاری در زمینه کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک جاده ها به مورد اجرا گذاشته شده و با افتخار می گویم که ایده های نوآورانه کارشناسان این پلیس مورد تایید فرماندهی کل قرار گرفته تا به عنوان پایلوت مورد استفاده در سایر استان ها قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: طرح های آموزشی خاصی هم در پلیس راهور و هم در پلیس راه استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته که ان شاء الله در هفته فراجا این طرح ها رونمایی خواهند شد و سعی می کنیم که نوروز ۱۴۰۳ کمترین آمار تصادفات را هم در داخل جاده ها و هم در داخل شهرها داشته باشیم.

کشف ۲ تن و ۵۰۰ کیلو مواد افیونی در یک ماه گذشته

علینقیان پور موضوع اعتیاد را به عنوان یکی از نگرانی های خانواده ها عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به این مطالبه مردم و رفع نگرانی آنان برخورد با خرده فروشان و ساقیان مواد مخدر در نقاط مختلف شهر و شهرستان های تابعه بیش از ۵ برابر شده است.

وی با بیان اینکه پلیس استان اصفهان از برخورد با باندهای بزرگ و مافیایی قاچاق مواد مخدر هم غافل نشده و برای آنها هم برنامه های خاصی دارد عنوان داشت: تنها در یک ماه گذشته ۱۰ باند مافیایی منهدم و بالغ بر ۲ تُن و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده که این برخورد محکم و قاطع تاثیرات بسیار سوئی در بازار خرید و فروش مواد مخدر توسط خرده فروشان داشته به طوری که مواد مخدر هم گران و هم نایاب شده است و امیدواریم این روند تا جایی پیش رود که شاهد ریشه کن شدن خرید و فروش مواد مخدر در سطح شهر اصفهان و سایر شهرستان های تابعه استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۲ هزار و ۴۰۰ سوداگر مرگ ظرف یک ماه گذشته گفت: در همین مدت ۳۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند.

کسب رتبه نخست در زمینه ارائه خدمت به زائران اربعین

اقدام انقلابی در زمینه صدور، تعویض و ارائه گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین توسط اداره گذرنامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی بخش دیگری از گزارش سردار علینقیان پور بود و گفت: امسال در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین بالغ بر ۷۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی صادر شد که هر کدام از آنها یک پروسه خاصی را طی کردند و از این نظر رتبه نخست کشوری را بدست آورد.

رشد ۱۲۵ درصدی کشف پرونده های قاچاق کالا

عملکرد پلیس امنیت اقتصادی آخرین مبحثی بود که فرمانده انتظامی استان اصفهان به آن پرداخت و اظهار داشت: آمار و ارقام رسیدگی شده نشان از افزایش چشمگیر در خصوص برخورد با مصادیق فعالیت های اقتصادی مجرمانه نسبت به سال گذشته است به طوری که فقط در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش داریم برخورد با پرونده های قاچاق کالا داشتیم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز در این مدت ۵۶ درصد افزایش داشته است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=16216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.