• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

امشب زاینده رود دوباره زنده می‌شود

  • کد خبر : 19539
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
امشب زاینده رود دوباره زنده می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: خروجی سد زاینده‌رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب بدون شک آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

به گزارش ریاح نیوز، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب با اشاره به اینکه نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی به ویژه مباحث آب دارند، اظهار کرد: از تلاش اصحاب رسانه در مسائل آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده‌رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی رسانه‌ها را مدیریت‌کننده افکار عمومی جامعه دانست و افزود: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند سبب انحراف عمومی شود، از این‌رو با تلاش خبرنگاران می‌توانیم تمام ذی‌نفعان حوضه به ویژه کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقابه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

ساسانی پیرامون اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پرچالش بوده است، گفت: در این حوزه ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست مدنظر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به پایان است، میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده‌رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۰۲۰ میلی‌متر بوده است، در حالی که مدت مشابه سال گذشته ۱۳۹۰ میلی‌متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده‌رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب بدون شک آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

گفتنی است زاینده رود همیشه مورد علاقه اصفهانی‌ها بوده و هست بنابراین با جاری شدن آب در زاینده‌رود دوباره نشاط اجتماعی در اصفهان افزایش می‌یابد.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=19539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.