• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
9
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان:

افزایش بیماران بستری زنگ خطر موج جدید کرونا در اصفهان است

  • کد خبر : 4686
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
افزایش بیماران بستری زنگ خطر موج جدید کرونا در اصفهان است
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها هستیم که باید به صورت ویژه مراقب باشیم و خطر را جدی بگیریم.

به گزارش ریاح، حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در حاشیه برگزاری هفتادمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: در جلسه امروز، گزارش‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مطرح شد که حاکی از توقف روند نزولی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ و تغییر روند به وضعیت منفی بود.

زنگ خطر وضعیت زرد ویروس کرونای انگلیسی در کشور و استان به صدا درآمده است زیرا این ویروس هم سرعت انتقال و هم شتاب کشندگی بیشتری دارد.

در روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها هستیم و لذا باید به صورت ویژه مراقب باشیم.
از همین‌رو در جلسه ستاد استانی بر استمرار طرح مشترک سپاه، بسیج و بهداشت استان با عنوان طرح سلیمانی در خصوص غربالگری، شناسایی، آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت حافظیان سلامت  تاکید شد.

همچنین محدودیت‌های طرح جامع هوشمند متناسب با رنگ‌بندی‌های جدید به همه شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود و محدودیت‌ها تردد، اجتماعات و فعالیت‌ها براساس این طرح اجرا خواهد شد.

متاسفانه ۲ شهرستان نطنز و اردستان در روزهای اخیر با وضعیت نارنجی مواجه شده‌اند و لذا همه ترددها به اردستان و نطنز اعم از تردهای بومی و غیربومی کنترل می‌شود.

از کلیه هم‌استانی‌ها تقاضا داریم از سفر به ۲شهرستان نظنز و اردستان و همچنین سفر به استان‌های جنوبی و شمالی ازجمله خوزستان ،گلستان، گیلان و مازندران که دارای شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، خودداری کنند.

ستاد خدمات سفرهای نوروزی امسال شعار سفرهای ایمن و هوشمند را مطرح کرده است، در صورتی که در ایام نوروز شرایط استان در وضعیت زرد و آبی بماند پذیرش مسافر متناسب با شعار ستاد خدمات سفرهای نوروزی و به شرط رزرو هتل و اماکن دارای گواهی ایمنی و با توجه به رعایت ظرفیت‌ها انجام خواهد شد.

امسال پذیرش مسافر در هر شرایطی در قالب خانه های استیجاری، کمپ‌ها و مدارس امکان‌پذیر نیست و تنها مدارسی که از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار باشند و گواهی ایمن را از بهداشت و درمان استان دریافت کرده باشند، می‌توانند جذب مسافر داشته باشند.

با توجه به ارائه بسته پیشنهادی کمیته معنوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص ماه رجب و برگزاری نمازهای جمعه، این طرح‌ها به منظور تایید و تصویب به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه و درصورت تایید این ستاد ابلاغ خواهد شد.

با توجه به برگزاری برخی مراسم جشن و شادی در ماه‌های پیش‌رو، در صورت تخلف تالارها و اماکن از مجوزها بر اساس طرح جامع هوشمند با متخلفان برخورد و اماکن متخلف پلمپ و جریمه خواهند شد و نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز در این ایام‌ تشدید می‌شود.

در خصوص ترددها و صدور مجوزهایی که پیش از این توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شد و قرار بود نیروی انتظامی صادر کننده این مجوزها شود، نیز مقرر شد طی جلسه‌ای مشترک بین فرمانداری و نیروی انتظامی مساله بررسی و مجوزهای جدید با شکل جدید و  مشخص شدن مبدا، مقصد، مدت سفر بر اساس کد ملی و شماره گواهی‌نامه راننده صادر شود و پس از گذشت مدت اعتبار منقضی شود.

در زمان حاضر استان دارای ۲ شهرستان نارنجی، ۸ شهرستان زرد و ۱۴ شهرستان آبی است که در شهر اصفهان با توحه به اینکه در وضعیت زرد قرار دارد، همه محدودیت‌های وضعیت زرد متناسب با طرح جامع هوشمند  اعمال می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=4686
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان
  • 169 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.