• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

افتتاح دو پروژه زیست محیطی فولاد مبارکه با حضور معاون رئیس جمهور

  • کد خبر : 12785
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
افتتاح دو پروژه زیست محیطی فولاد مبارکه با حضور معاون رئیس جمهور
دو پروژه تصفیه خانه استحصال پساب های شهری به همراه سیستم اولترافیلتراسیون و پروژه احداث واحد اسمز معکوس ثانویه فولاد مبارکه در آیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان ملی و استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ریاح نیوز، در جریان سفر علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان اصفهان، پروژه تصفیه خانه استحصال پساب‌های شهری به همراه سیستم اولترافیلتراسیون (UF) و پروژه واحد اُسمُز معکوس ثانویه (RO2) در مجتمع فولاد مبارکه افتتاح شد.

محمدکاظم صباغی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در حاشیه این آیین اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه تصفیه خانه استحصال پساب‌های شهری، تبدیل پساب‌های خریداری شده شهرستان‌های مبارکه و لنجان به آب صنعتی مورد نیاز خطوط تولید است.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و با ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شده که سبب اشتغالزایی مستقیم ۲۵ نفر شده است.

صباغی با اشاره به مزایای این پروژه گفت: کاهش آلودگی محیط زیست به دلیل جلوگیری از ورود پساب‌های شهری به رودخانه و کاهش برداشت آب از رودخانه و تبدیل پساب شهری به آب صنعتی مورد نیاز خطوط تولید از جمله مزایای این پروژه است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه درباره احداث پروژه واحد اسمز معکوس ثانویه (RO2) خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه بازیابی پساب و کاهش آب ریجک اسمز معکوس اولیه (RO1) است.

وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریالی احداث شده، تصریح کرد: با احداث این پروژه هم ۲۵ نفر مشغول به کار شده‌اند.

صباغی تاکید کرد: کاهش مصرف آب و استفاده حداکثری از تصفیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی و تصفیه ۳ هزار متر مکعب پساب صنعتی و بهداشتی و تبدیل به حدود ۲۸۰۰ متر مکعب آب صنعتی جهت استفاده در خطوط تولید از مزایای این پروژه است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.