• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

اصفهان دیگر برای اراذل واوباش امن نیست

  • کد خبر : 15329
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
اصفهان دیگر برای اراذل واوباش امن نیست
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش محلی طی یک ماه اخیر گفت: اصفهان دیگر محل مناسبی برای اراذل و اوباش خطرناک نیست.

به گزارش ریاح نیوز، سردار حمید علینقیان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش محلی طی یک ماه اخیر دستگیر شدند، اظهار داشت: اراذل و اوباش از این پس شناسنامه دار می‌شوند و رفت و آمدها و کوچک‌ترین رفتار آنان را با همکاری منابع و مخبران تحت نظر خواهیم داشت.

وی نیز گفت: اصفهان دیگر محل مناسبی برای زندگی اراذل و اوباش خطرناک نیست و به کسانی که آسایش مردم را سلب می‌کنند، توصیه می‌کنیم اصلاح شوند و اگر قابل اصلاح نیستند محل دیگری را به غیر از استان اصفهان در نظر گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: طرح امنیت محله محور در سطح استان اجرا می گردد و یک هزار و ۱۸۸ محله در سراسر استان وجود دارد که در این طرح، هر محله براساس خصوصیاتی که داشت، دسته بندی و اولویت بندی شد و نیازهای پلیسی هر محله به تناسب وضعیتی که دارد تعریف شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۵۰ طرح اعم از امنیت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با سرقت و … بر اساس علمی و اصول جرم شناسی تهیه شده است که این اقدامات همراه با حضور شخص پلیس‌های تخصصی استان در هر محله و تعامل با بزرگان محلات اصناف و اساتید دانشگاه و فرهنگیان بوده و بیش از ۶۸ کارشناس و مددکار اجتماعی و مربی این طرح را یاری می‌کنند.

علینقیان پور بیان کرد: با توجه به اینکه در این طرح‌ها علاوه بر خدمات پلیسی به شهروندان، توفیقات قابل توجهی داشتیم، مهمترین هدف ما از اجرای طرح امنیت محله محور، ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه با همراهی رسانه‌ها باید احساس امنیت برای مردم ایجاد شود، افزود: در فرانسه وجود امنیت زیر ۴۰ درصد است اما احساس امنیت بین مردم بالای ۸۰ درصد است و ما باید با به کارگیری راهکارهایی، احساس امنیت در جامعه را ارتقا دهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طی یک ماه اخیر ده‌ها طرح عملیاتی در زمینه مبارزه با سرقت در اداره آگاهی استان تعریف شد، خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۰۰ سرقت سنگین کشف و حدود یکصد نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به اینکه چندین باند سارقان خطرناک و سارقان به عنف در این مدت دستگیر شدند، ابراز کرد: در یک فقره پرونده ۷۲۵ میلیون ریال وجوه مال باخته که توسط سارق بصورت تلفنی سرقت شده بود، به وی بازگردانده شد.‌

علینقیان پور در ادامه گفت: ۲۳ باند سرقت و دستگیری ۲ هزار و ۱۵۸ سارق خُرد طی یک ماه گذشته منهدم شدند و ۱۰۹ میلیارد تومان وجه کشفیات پلیس از سارقان خرد در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: طی یک ماه اخیر تا ۲۰ درصد وقوع سرقت خرد در استان اصفهان کاهش یافته و کشفیات سرقت و اموال مسروقه افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز افزود: در طرح محله محور یکهزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و بیش از یکصد نفر قاچاقچی اصلی که باندی و شبکه‌ای فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.‌

وی اعلام کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سایت مجرمانه در فضای مجازی شناسایی و جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی شدند.

علینقیان پور با تاکید بر آموزش‌های عمومی و فرهنگ فضای مجازی در میان جامعه، تصریح کرد: ۶ هزار و ۲۴۵ مورد تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا توسط شهروندان در تیرماه انجام و به آنان مشاوره در حوزه سایبری ارائه شده‌است.

وی نیز گفت: بیش از ۸۵ درصد جرائم سایبری در استان اصفهان در سال جاری منجر به کشف شده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.