• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان:

ائمه جمعه باید حقایق جمهوری اسلامی را به جهان منتقل کنند

  • کد خبر : 8939
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ائمه جمعه باید حقایق جمهوری اسلامی را به جهان منتقل کنند
مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه استان اصفهان گفت: ائمه جمعه باید حقایق جمهوری اسلامی را در خطبه‌های نماز جمعه به جهان منتقل کنند.

به گزارش ریاح، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه امام‌جمعه زبان گویای مردم است، بیان کرد: ائمه جمعه باید بتواند نیازها و مسائل مختلف مردم را در نماز جمعه و محافل مختلف تبیین و انقلابی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه خطبه‌های نماز جمعه به‌عنوان چکیده افکار امام‌جمعه باید در طراز انقلاب و گام دوم انقلاب باشد، گفت: در این راستا تقویت و غنا بخشی به این خطبه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مقام مسئول بابیان اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه یک نگاه قرارگاهی و تشکیلاتی است ، ادامه داد: ائمه جمعه، ستادهای نماز جمعه، طلاب و ائمه جماعات و مسئولان به‌عنوان ۴ محور قرارگاه نماز جمعه محسوب می‌شوند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان افزود: نقش نهاد نماز جمعه در راستای ترغیب مسئولان نظام برای خدمت به مردم بسیار کلیدی و مهم است.

حجت‌الاسلام فرهنگ با اشاره به رونمایی طرح عملیاتی میز خدمت در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در این طرح همه دستگاه‌های دولتی هماهنگ با هم در همه نمازهای جمعه به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در گذشته به‌ صورت سنتی فعالیت می‌کردند، بیان داشت: امروز فعالیت ائمه جمعه برنامه محور و تشکیلاتی شده و برای هر امام‌جمعه برنامه اعتلای انقلابی شهر تعریف‌شده است.

 مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان ادامه داد: هر امام‌جمعه بر اساس اقتضائات شهر محل فعالیت خود، کمیته تبیین و برنامه‌ریزی از افراد حقیقی، تشکل‌های مردمی وادارات و سازمان‌ها تشکیل می‌دهد.  

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب و حضور در محافل مختلف و ارتباط با جوانان از دیگر وظایف ائمه جمعه است که به آن‌ها ابلاغ‌شده که از وجود جوانان در میدان‌های مختلف ورزشی و محافل دانش‌آموزی و دانشجویی برای تبیین اهداف انقلاب استفاده گردد. 

حجت‌الاسلام فرهنگ بابیان اینکه ائمه جمعه در تبیین سیاست‌های نظام و اجرایی شدن آن‌ها نقش بسیار اساسی در جامعه دارند، گفت: ائمه جمعه باید برای اجرای سیاست‌های مختلف نظام ازجمله حذف ارز ترجیحی، مردم را به‌خوبی توجیه کنند چرا که تبیین این سیاست‌ها توسط ائمه جمعه می‌تواند جلوی بعضی از تنش‌ها را در جامعه بگیرد.

وی ادامه داد: امروز ائمه جمعه در مورد اشتغال، فقرزدایی، مسائل اخلاقی و دینی، آسیب‌های اجتماعی برنامه دارند و به مسئولان و مردم در این زمینه کمک می‌کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان با اشاره به برگزاری ۹۰۰ نماز جمعه در کل کشور گفت: استان اصفهان با ۹۰ نماز جمعه در بخش برگزاری و پوشش اخبار در رتبه اول قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.