• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

آیین واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات به شهرداری های استان اصفهان برگزارشد

  • کد خبر : 12608
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
آیین واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات به شهرداری های استان اصفهان برگزارشد
آیین واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات به شهرداری های استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش ریاح نیوز، در این آیین مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: امروز به بهانه تحویل بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداران استان دور هم جمع شده ایم و از این بابت بسیار خرسند هستیم.

وی ادامه داد: این روزها در استان به واسطه عزم جدی در مدیریت استان و مدیریت شهری تلاش می شود تا در خدمت رسانی به مردم پیشگام باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: سفرهای شهرستانی استاندار اصفهان نیز گویای تلاش در حوزه خدمت رسانی به مردم استان است و این دوران طلایی منجر شده تا با همدلی مدیران و مسئولان با شناسایی نقاط ضعف برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش کنیم.

زینلیان خاطرنشان کرد: استان اصفهان مسائل و مشکلات خاصی از جمله آلودگی هوا، فرونشست، خشکی زاینده‌رود و … را دارد که در کنار همه این مسائل بایستی از امکانات موجود نهایت استفاده را ببریم و برای جذب امکانات جدید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: معتقدیم با حضور نیروهای جهادی که در استان مشغول به فعالیت هستند توان حل مسائل را داریم و امیدواریم با کمک یکدیگر شرایط مساعدی را برای زندگی مردم رقم بزنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: رویکرد استان توسعه پایدار در حوزه های صنایع پاک، دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی است و تلاش شده با برندسازی برای شهرها و روستاها زمینه ای ایجاد شود تا ذیل پهنه آمایشی استان شاهد رونق و توسعه زندگی مردم باشیم.

زینلیان افزود: در همین راستا درصدد هستیم با کاربردی کردن سند پهنه بندی شهرستان ها و با پیگیری پروژه های کلان، مصوبات سفر ریاست جمهوری و سفرهای شهرستانی در حوزه عمرانی بستر مناسبی را برای ارتقای کیفیت زندگی مردم فراهم کنیم.

نادر آخوندی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نیز در این آیین بیان کرد: از استان اصفهان انتظار می رود آنگونه که شایسته نام و ظرفیت اصفهان بزرگ است تجهیزات و امکانات مناسب را در حوزه های مختلف دارا باشد.

وی ادامه داد: استان اصفهان ۱۱۴ شهرداری و ۸۹۴ دهداری دارد. ۸۸ درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می کنند اما متأسفانه به دلیل نگاه برخوردار به استان از لحاظ ورود امکانات تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: از سال ۹۵ در بحث حمل و نقل عمومی ماشین آلات اعتباری به شهرداری ها اختصاص نیافته و استان همیشه در حوزه اعتبارات آخر بوده است.

آخوندی عنوان کرد: در یک سال گذشته با همت استاندار اصفهان و معاونین نگاه برخوردار از اصفهان تا حد بسیاری برداشته شده. اکنون شاهد اتفاقات مساعدی در حوزه تحویل و تخصیص ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیز ماشین آلات خدماتی و عمرانی هستیم.

وی در خصوص جزییات تجهیزات و ماشین‌آلاتی که طی این مراسم به شهرداران استان واگذار می شود، عنوان کرد: با واگذاری این تجهیزات ۲۷ شهر و ۱۸ شهرستان تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

آخوندی افزود: این ماشین آلات شامل ۲۳ دستگاه به ارزش ۸۴ میلیارد تومان (به قیمت زمان تحویل) است. چهار دستگاه ست امداد و نجات، دو دستگاه ماشین آتش نشانی سنگین و نیمه سنگین نیز به شهرداران تحویل داده می شود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان اظهار کرد: ۲۶۷ ماشین ون با قیمت حدود ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست شهرداری ها بوده که واگذار نشده و به مرور از کارخانجات تحویل استان می شود.

وی افزود: ۳۹۰ دستگاه اتوبوس تقریبا با اعتبار دو هزار میلیارد تومان درخواست شده است که ۲۵ درصد از اعتبار آن از طرف دولت واریز می شود و در این راستا ۷۳ دستگاه تحویل گرفته ایم.

آخوندی ادامه داد: جمعا دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امکان جذب اعتبار است که در مرحله اول که امروز واگذار می شود ۵۰۰ میلیارد تحقق پیدا کرده و تا پایان سال مابقی محقق می شود.

پایان خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12608
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 151 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.