• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد:

كلاهبرداری میلیاردی با سایت جعلی استخدام کار در منزل

  • کد خبر : 7239
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
كلاهبرداری میلیاردی با سایت جعلی استخدام کار در منزل
رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی كه با طراحی سایت جعلی کار در منزل به بهانه تایپ و ترجمه، اقدام به کلاهبرداری از افراد جویای کار می کرد، خبر داد.

به گزارش ریاح، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شكایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینكه با ثبت نام در یک سایت اینترنتی با هدف استخدام تایپیست و مترجم جهت کار در منزل و واریز مبالغی از آنها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت های واسطه گر و تبلیغات اغوا کننده با معرفی سایت جعلی، افراد جویای کار را به ثبت نام و واریز وجه ثبت نام ترغیب کرده است.

متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ ۴ الی ۱۰ میلیون ریال به عنوان هزینه ارائه خدمات و تشکیل پرونده دریافت که در نهایت مشخص گردید تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی پس از مسدودسازی کارت های مقصد و درگاه پرداخت سایت جعلی متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

به شهروندان توصیه می کنیم: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته بندی محصولات و … هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه های پرداخت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم هیچ‌گونه وجهی واریز نکنند و پس از رویت كالا یا خدمات و احراز هویت هر یك از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری پس از اتمام كار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ ميان بگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.