• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

جانمایی ۵۱ پد بالگرد در استان اصفهان/ امداد هوایی جان ۴۰ نفر را نجات داد

  • کد خبر : 7407
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
جانمایی ۵۱ پد بالگرد در استان اصفهان/ امداد هوایی جان ۴۰ نفر را نجات داد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۵۱ پد بالگرد در استان اصفهان جانمایی شده است، گفت: ۴۶ پد بالگرد در حوزه اصفهان و ۵ پد بالگرد در حوزه کاشان است، از این تعداد حدودا ۱۸ پد افتتاح شده و مابقی در حال تأمین و بازسازی است.

به گزارش ریاح، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: با شروع فصل پاییز و برای اینکه دستگاه‌های امدادی اقداماتی را در راستای پیشگیری از حوادث انجام دهند، جلسه‌ای برای هماهنگی دستگاه‌ها به عمل آمد و برای چابک‌سازی تیم‌های امدادی در زمان حوادث هماهنگی‌هایی بین آتش‌نشانی، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی به عمل آمد.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تلفن‌های ۱۱۵،۱۱۲ و ۱۲۵ با یکدیگر ارتباط بی‌سیمی و آنلاین داشته باشند، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی باید حرکت خودروهای امدادی در شهرها را تسهیل کند و مطابق قانون، هلال احمر در حوادث وظیفه دارد به نجات مصدومان و خودروها بپردازد.

وی با اشاره به اینکه فوریت‌های پزشکی باید تیم‌های اورژانس جاده‌ای خود را تقویت کند تا در زمان بروز حوادث پایگاه‌ها به محل حادثه اعزام و اطلاع‌رسانی کنند، گفت: عملیات انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها از طریق زمینی و هوایی توسط فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود، در ۶ ماهه اول سال ۳۰ مأموریت بالگرد در استان اصفهان انجام شده که منجر به نجات ۴۰ نفر شده است.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های امدادی استان از آغاز سال تاکنون ۳۵۰ هزار عملیات امدادی انجام دادند، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان اصفهان جان باخته‌اند که مشابه سال گذشته بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۵۱ پد بالگرد در استان اصفهان جانمایی شده است، عنوان کرد: ۴۶ پد بالگرد در حوزه اصفهان و ۵ پد بالگرد در حوزه کاشان است، از این تعداد حدودا ۱۸ پد افتتاح شده و مابقی در حال تأمین و بازسازی است، قرار است شهر اصفهان ۴ پد بالگرد ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اداره راه تأمین ماشین‌آلات و پاکسازی محل حادثه را در راه انجام می‌دهد، افزود: در شهرستان‌ها ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران داریم که فرمانداری‌ها هماهنگ کننده آن هستند، همچنین تعیین سطح حادثه با فرمانداری‌ها است.

شیشه‌فروش ادامه داد: بر اساس مفاد بند خ ماده ۱۳ قانون مدیریت بحران در هنگام پاسخ به بحران و کنترل حادثه با درخواست رئیس مدیریت بحران همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند کلیه امکانات و تجهیزات موجود خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ارزیابی ریسک ساختمان‌های امدادی، مراکز درمانی و ساختمان‌های بلندمرتبه با نظارت شهرداری‌ها انجام می‌شود و سازه‌های پر خطر باید شناسایی شود؛ همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند ساز و کار کاهش خطر را در حوزه چارچوب خود پیاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها مکلف شدند نسبت به توسعه پوشش بیمه‌ای در برابر حوادث اقدام کنند و یک واحد سازمانی مناسب برای مدیریت بحران تعیین کنند، بیان کرد: کلیه مدیران باید کارشناسان مسؤول در امر مدیریت بحران خود را آموزش بدهند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در قانون مدیریت بحران وظایف دستگاه‌ها نوشته شده است، اضافه کرد: هلال احمر مسؤولیت قانونی دارد که نسبت به نجات آسیب‌دیدگان در حوادث و سوانح، اسکان اظطراری، تامین حمایت‌‌ها و ذخیره اقلام اقدام کند و با همکاری بخش‌های مختلف نسبت به آموزش آحاد جامعه در برابر حوادث و سوانح اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مقرر شده شرکت آب و وزرات نیرو برای شرایط اضطرار آب ذخیره داشته باشند، افزود: زیرساخت‌های مناسب و ایمن، ساز و کارهایی برای تأمین آب و برق برای مراکز جمعیتی در شرایط اضطرار باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیش‌بینی دقیق و هشدار به هنگام در وقوع مخاطرات زلزله مرکز تحقیقات راه و شهرسازی موظف شد سامانه‌های پایش و هشدار زلزله را تقویت کند، در استان ۵۴ دستگاه شتاب نگار ایجاد شده است.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه هواشناسی به هنگام وقوع مخاطرات آب و هوایی با همکاری جهاد و سایر دستگاه‌ها نسبت به اتخاذ راهکار برای ایجاد مرکز پایش هشدار بهمن، طوفان، گرد و غبار، تگرگ، موج گرم اقدام کند، گفت: همه دستگاه‌ها مکلف شدند نسبت به تهیه پیوست کاهش خطر برای طرح‌های توسعه‌ای خود اقدام کنند و قبل از اجرای طرح‌های استعلام لازم را از مدیریت بحران بگیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=7407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.