• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبر داد:

اهدای ۱۲۰۰ کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران با مشارکت پلیس راهور اصفهان

  • کد خبر : 2021
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
اهدای ۱۲۰۰ کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران با مشارکت پلیس راهور اصفهان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، از اهدای رایگان یک هزار و 200 کلاه ایمنی به موتورسواران با مشارکت این پلیس و همکاری دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان پیرامون اقدامات پلیس راهور در خصوص فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران گفت: موضوع جان باختن و مجروح شدن موتورسیکلت سواران در تصادفات رانندگی قصه پرغصه ای برای پلیس است چرا که علی رغم آمارها، توصیه ها و هشدارهایی که بارها و بارها از طریق رسانه ها اعلام می کنیم اما همچنان شاهد بی توجهی و بی رغبتی این قشر در استفاده از کلاه ایمنی که به نوعی حافظ جان آنها است هستیم.

علی رغم اینکه امسال شاهد کاهش جان باختگان در حوزه موتورسواران بودیم اما همچنان بیشترین میزان جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی استان اصفهان مربوط به این قشر است و این موضوع نشان می دهد که هنوز در اول کار هستیم و باید کارهای بیشتر و گسترده تری از سوی سازمان ها، نهادها و گروه های مردمی باشیم.

پلیس راهور استان اصفهان تا پیش از شیوع بیماری کرونا سلسله همایش های فرهنگی و آموزشی خوبی تحت عنوان “کلاهی برای زندگی” را با مشارکت سازمان، دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز در سطح استان اجرا کرد که متاسفانه این برنامه به دلیل ملاحظات بهداشتی متوقف شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اهدای رایگان یک هزار و ۲۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران با برگزاری ۹ مورد از این همایش ها، پیش از شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی پلیس راهور استان اصفهان در دوران کرونا تعطیل نشده و تلاش می کنیم تا با استفاده از بستر فضای مجازی به ارتقای سطح فرهنگ و آموزش رانندگان و راکبان موتورسیکلت بپردازیم.

معتقدم بهترین جایی که خیّران می توانند هزینه کنند کمک به توسعه فرهنگ سازی و آموزش موتورسواران، تهیه کلاه ایمنی و حتی تلاش برای تعویض موتورسیکلت های برقی با بنزینی موتورسواران است.

با توجه به نظر پزشکان و متخصصان مبنی بر اینکه اصابت ضربه سر موتورسواران با زمین در هنگام تصادف دلیل اصلی مرگ این افراد است، مطمئناً تلاش برای فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از موتورسیکلت های برقی که از سرعت و ایمنی بالایی نسبت به موتورسیکلت های بنزینی برخوردارند منجر به کسب موفقیت بزرگ در زمینه نجات جان انسان ها خواهد شد که اقدامی خداپسندانه و ارزشمند است.

از ابتدای امسال بنابر تدبیر فرمانده انتظامی استان اصفهان طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها به ویژه موتورسیلکت های فاقد پلاک، پلاک قدیمی و پلاک مخدوش و موتورسیکلت های هنجارشکنی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند در دستورکار جدی پلیس راهور استان قرار گرفته و برخوردهای خوبی هم در این خصوص داشتیم.

با این حال تجربه نشان داده اگر راکب موتورسیکلت خودش فرهنگ قانونمداری نداشته باشد نمی توان از وقوع حوادث ناگوار برای آنها جلوگیری کرد و بنابر این باز هم تاکید می کنم که بایستی فرهنگ راکبان موتورسیکلت ارتقا یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=2021
  • ارسال توسط :
  • منبع : معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان
  • 234 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.