• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان:

اختتامیه جشنواره دانشجویی مالک‌ اشتر در اصفهان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 8169
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
اختتامیه جشنواره دانشجویی مالک‌ اشتر در اصفهان برگزار می‌شود
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره مالک‌ اشتر گفت: ابتکار و خلاقیت، توجه به مسائل شهرستانی و اثربخشی از ملاک‌های مهم در ارزیابی آثار رسیده به این جشنواره بود.

به گزارش ریاح، سید هادی انوری مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان در نشست خبری اولین جشنواره دانشجویی مالک اشتر اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، نقش‌آفرینی و ایفای نقش موثر در مسائل جامعه است و در بسیج دانشجویی این رسالت شاخص‌تر است.

وی با اشاره به دیدارهای رهبر انقلاب با دانشجویان، افزود: این دیدارها کاملا جذاب و اثرگذار است و نکات طلایی مطرح می‌شود؛ هیچ قشری را نداریم که با ایشان دو مرتبه در سال دیدار داشته باشند، یکی دیدارهای ماه رمضان و دیگری دیدارهای اربعین است.

انوری با بیان این که ماموریت‌های مجموعه‌های دانشجویی و قشر جوان توسط امامین انقلاب به خوبی ترسیم شده افزود: همین باعث شده این قشر و بسیج دانشجویی همیشه حکم ماموریت خودش را دریافت کرده باشد و آماده اجرای ماموریت باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا با وقوع ویروس کرونا دانشگاه‌ها تغییر تاکتیک داد و آموزش از حضوری به مجازی تبدیل شد و قشر دانشجو را در دانشگاه نداشتیم؛ وقتی دانشجو در دانشگاه نباشد تصور می‌شود تشکل‌های دانشجویی فعال نیستند؛ با توجه به این که دانشگاه‌ها تعطیل بود و عملا دانشجو حضور فیزیکی نداشت، اما چون ماموریت‌های بسیج دانشجویی نقش‌آفرینی تخصصی در عرصه‌های مختلف جامعه است نه صرفا دانشگاه، پس همیشه ماموریت اجرایی داشت.

وی با بیان این که قشر دانشجو همیشه به عنوان حلقه میانی و پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت در صحنه بوده، گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا بسیج دانشجویی در صحنه میدانی بوده و در کمک به عزیزان در حوزه سلامت اقدامات ارزنده انجام داده و در مقابله با کرونا خدمات ارزنده داشته.

انوری عنوان داشت: اگر نزدیک ایام انتخابات می‌شویم و باید امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد، نقطه‌ای که دشمن روی آن دست گذاشته بود، بچه‌های بسیج دانشجویی پای کار می‌ایستند و با اجرای برنامه‌های مختلف سعی می‌کنند امید را به جامعه تزریق کنند و پای کار انقلاب باشند؛ اگر اتفاقات خاص دیگری مانند بلایای طبیعی پیش می‌آید باز بچه‌های بسیج دانشجویی در صحنه هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان خاطر نشان کرد: وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم دانشجویان، بالاخص بچه‌های بسیج دانشجویی، همیشه حتی در ایامی که دانشگاه‌ها در واقع مجازی بوده در صحنه بودند و ماموریت‌های خودشان را با جدیت پیش می‌بردند؛ حتی در ایامی که می‌توانستند در خانه باشند و مجازی تحصیل کنند اما بخاطر نقش‌آفرینی‌شان ماندند.

وی با بیان این که تمام این اتفاقات خوبی که بچه‌های بسیج دانشجویی در این ایام رقم زدند، زمینه برگزاری جشنواره بزرگی تحت عنوان جشنواره مالک اشتر را در استان فراهم کرد، ادامه داد: همه اقداماتی که انجام دادند ما را بر این داشت که جشنواره‌ای برگزار کنیم و دستاوردهای دانشجویان در این ایام را در ۹ عرصه مورد بررسی قرار دهیم.

انوری درخصوص آغاز این جشنواره بیان داشت: کلید این جشنواره از ابتدای آبان ماه زده شد و کسانی که آثاری در حوزه‌های دانشگاهی‌داشتند، ارسال کردند و از اواخر آبان بحث داوری بین دانشگاه‌ها انجام شد و زمینه اختتامیه این جشنواره را فراهم کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به ۹ عرصه تخصصی جشنواره خاطر نشان کرد: برترین گروه جهادی، تشکیلات‌سازی، علمی و پژوهشی، کنش‌گری اجتماعی، کنش‌گری فرهنگی، کنش‌گری سیاسی، هسته‌های مطالبه‌گری تخصصی، هر هسته‌ای که توانسته باشد مشکلی را در قالب مطالبه‌گری حل کند، رسانه و فضای مجازی و مطالعات حوزه زنان از محورهای ۹ گانه جشنواره بود.

وی ادامه داد: در این ۹ عرصه آثار دریافت شد و مورد داوری قرار گرفت و یازدهم آذر ماه برنامه اختتامیه این جشنواره با حضور مسوولان استانی و دانشجویان شرکت‌کننده برگزار خواهد شد؛ در آستانه ۱۶ آذرماه و باز شدن دانشگاه‌ها یکی از اهداف ما از اختتامیه جشنواره و حضور دانشجویان این است که بعد مدت‌ها که حضور نبوده، حفظ مجدد تشکیلاتی بین دانشجویان پیش بیاید‌.

انوری در خصوص آثار رسیده و تعداد برگزیدگان بیان داشت: در هرکدام‌ از عرصه‌های ۹ گانه به صورت میانگین بالای ۲۴ اثر شرکت داده شده، این جشنواره یک مرحله مقدماتی داشت که در شهرستان‌ها برگزار شد و از هر شهرستان تیم‌های برتر در این ۹ عرصه شرکت داده شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در همین مورد ادامه داد: برای هر موضوع ۵ نامزد برتر دریافت تندیس جشنواره مالک‌اشتر معرفی می‌شوند که شایسته تقدیر هستند و بیشترین امتیاز را دارند، به یکی از آن‌ها که برگزیده هست به عنوان برترین گروه در این حوزه جایزه اصلی جشنواره مالک اشتر اهدا خواهد شد.

وی در خصوص معیارهای داوری در حوزه‌های عنوان داشت: ابتکار و خلاقیت، توجه به مسائل شهرستانی و اثربخشی از ملاک‌های مهم در ارزیابی آثاربود.

گروه‌های جهادی چندوجهی اهمیت بیشتری دارند

انوری با اشاره به این که اکثر گروه‌های جهادی در کمک‌های مومنانه خیلی درگیر بودند، اظهار کرد: اما گروه جهادی که درواقع چند وجهی باشد، هم در حوزه سلامت هم عمران، فرهنگی و عرصه‌های آموزشی ورود پیدا کرده و توانسته باشد گره‌ای باز کرده باشد از مشکلات جامعه هدف، برای ما اهمیت بیشتری داشته است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: همین مدل در شهرستان‌ها هم برگزار شده و در ایام ۲ آذر که سالروز تاسیس بسیج دانشجویی بود جشنواره مالک اشتر به صورت دانشجویی برگزار شد و از نفرات برتر شهرستانی که در واقع به مرحله استانی راه پیدا کرده بودند تجلیل به عمل آمد و در این هفته مرحله استانی برگزار می‌شود؛ پس غربالگری یک مرتبه در مرحله استانی انجام شده و یک بار در استان بررسی می‌شود.

وی در خصوص برگزاری جشنواره به صورت مداوم اظهار کرد: در عرصه بسیج دانشجویی جشنواره‌های مختلفی برگزار شده اما‌ این که در این ۹ عرصه بچه‌ها به صورت جدی ورود پیدا کرده بودند در این مدت، استارت را از اصفهان زدیم و مجموعه بسیج دانشجویی پیش قراول شده و تمام تلاشمان این است که بتوانیم جشنواره خوب و موفقی برگزار کنیم؛ در سال‌های آتی هم نگاهمان این است و پیشنهاد هم به دوستان دادیم که در قالب برنامه‌های کشوری برگزار شود.

داوران از بدنه دانشگاهی هستند

انوری با بیان این که هیات داوران دوستانی هستند که نسبت به هرکدام از موضوعات تخصص داشتند، خاطر نشان کرد: بیشتر از بدنه خود مجموعه دانشگاهی هستند و از مجموعه‌های بیرونی کسی نیست، کسانی هستند که نسبت به این عرصه‌ها شناخت داشتند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان  در خصوص این که از آثار ارسال شده چه‌ استفاده‌ای می‌شود، گفت: حلقه مفقوده‌ای که در این ایام به دلیل برگزاری دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری داشتیم، امکان این‌ که دانشجویان بتوانند آثار یکدیگر را ببینند نبود، یکی دیگر از انگیزه‌های برگزاری جشنواره این است که وقتی تیم‌های برتر معرفی می‌شوند از آثارشان به عنوان آثار برتر به سایر دانشجویان الگودهی کنیم.

وی با اشاره به این که زمانی که‌ دانشگاه‌ها باز بود دانشجویان اوقات فراغت‌شان را اردوهای جهادی می‌رفتند، ادامه داد: اما‌ با شیوع ویروس کرونا‌ و فرمان حضرت آقا، بچه‌های بسیج دانشجویی کل زمان سال را تبدیل کردند به اردوهای جهادی، در همین ایام بسیج در ۳ شهرستان اردوی جهادی داشتیم‌؛ حسنی که این ایام داشته، به شدت گروه‌های جهادی فعال شدند و الان شرایط فراهم شده تا در شهرستان خودشان و مجاور حرکت جهادی انجام دادند.

انوری افزود: در عرصه خدمات آموزشی برای کسانی که‌ از تحصیل بازماندند، موفق شدیم تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و دانشگاه منعقد کنیم و ۲۵۰ دانشجو معلمی که توانایی آموزش دادن در مقاطع مختلف تحصیلی را دارند به صحنه وارد کردیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان در همین خصوص تشریح کرد: در عرصه عمرانی با کمیته امداد تفاهم‌نامه‌ داشتیم، مکان‌هایی که اعلام می‌شد نیاز به کمک دارند بچه‌های دانشجو می‌رفتند، در عرصه فرهنگی به دلیل فقر فرهنگی در بعضی مناطق بسیجیان حضور پیدا می‌کردند، در عرصه سلامت نیز اتفاقات خوبی افتاد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.