• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

ادامه دار بودن کنگره ملی ۲۴هزار شهید استان اصفهان با نقش آفرینی مردم

  • کد خبر : 22159
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
ادامه دار بودن کنگره ملی ۲۴هزار شهید استان اصفهان با نقش آفرینی مردم
فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ما دنبال این نیستیم که یک اجلاسیه برگزار کنیم و تمام شود، اجلاسیه کنگره مانند یک رعد و برقی است که در دل تاریکی مسیر را به ما نشان می‌دهد؛ ادامه و دامنه‌دار کردن آن با نقش‌آفرینی مردم باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ریاح نیوز، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان صبح امروز در مراسم تجلیل از برخی فعالان رسانه‌ای با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار کرد: یادواره ی شهدا در مناطق مختلف از جمله منطقه ۹ و ۱۰ شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، همچنین در شهرستان‌های مختلف نیز یادواره‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جلسه جمع‌بندی کنگره شهدای استان با حضور سردار آزادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه بیان کرد: در این جلسه ریز برنامه‌های کنگره از جمله دیدار دست‌اندرکاران با رهبر انقلاب برنامه‌ریزی خواهد شد.

فدا افزود: اگر مردم نبودند ما در دفاع مقدس پیروز نمی شدیم، حسن دفاع مقدس یک: رهبری بود دو: ایمان و اعتقاد به خداوند متعال سه: حضور و مشارکت مردم بود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: نقطه ثقل کار ما مردمی کردن برنامه‌هاست و هنر بسیج این است که مردم را در صحنه نگه دارد و آنان را نقش آفرین کند.

وی تاکید کرد: ما دنبال این نیستیم که یک اجلاسیه برگزار کنیم و تمام شود، اجلاسیه کنگره مانند یک رعد و برقی است که در دل تاریکی مسیر را به ما نشان می‌دهد؛ ادامه و دامنه‌دار کردن آن با نقش‌آفرینی مردم باید مدنظر قرار گیرد.

فدا با تاکید بر مردمی کردن این کنگره تصریح کرد: مردم ما واقعا در دوران دفاع مقدس چه در جبهه‌ها و چه در پشت جبهه جهاد کردند و این به واسطه فعالیت و تبیین رسانه‌ها، باید برای عموم مردم بازگو شود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره و قرار گرفتن در مدار زمین به عنوان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی، گفت: کشورهایی که می‌توانند ماهواره در زمین قرار دهند محدود هستند، اما ایران امروزه موفق می‌شود که ماهواره‌های خود را در مدار زمین قرار دهد.

وی ادامه داد: افتخارات، عزت، بزرگی، استقلال و خوداتکایی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم کرده که یک دهم کل شهدای کشور است؛ فقط استان اصفهان دارای یک خانواده هفت شهیدی و شش شهیدی است و تعداد خانواده شهدای دو شهیدی در استان در مقایسه با آمار کشوری قابل‌توجه است.

فدا بیان کرد: نقش‌آفرینی رزمندگان اصفهان در جبهه‌های دفاع مقدس باید تبیین شود؛ اینها از افتخارات ماست و در کنار علما و سوابق تاریخی، افتخارات انقلاب و نظام باید تبیین شود، زیرا بسیاری، از آنها خبر ندارند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بخشی از این گنجینه نهفته دفاع مقدس را برای همگان بیان کند.

وی بیان داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، رزمایش «الی بیت المقدس ۱۵» با نام و یاد سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی در روزهای پنجم و ششم مهرماه در سطح استان به استعداد ۹۶ گردان بیت المقدس ویژه برادران و ۵۷ گردان کوثر ویژه خواهران برگزار می‌شود.

فدا بیان داشت: در راستای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان، خدمات مختلفی از جمله ساخت خانه محروم، تأمین جهیزیه و لوازم‌التحریر، فراهم کردن مایحتاج خانواده‌های کم‌بضاعت، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد انجام شده است، برنامه های معنوی از جمله دعا، ختم قرآن داشتیم، حدود ۱۰۰ جلد کتاب خاطرات رزمندگان و تاریخ شفاهی استان اصفهان از هفته دفاع تا کنگره چاپ خواهد شد، تولید آثار فاخر و هنری مثل تئاتر، مستند، سرود به ویژه سرود کنگره آماده شده که پخش خواهد شد.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=22159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.