• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

کاهش ۱۱ درصدی مصرف انرژی برق در ادارات آبفا در سطح استان اصفهان

  • کد خبر : 17957
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کاهش ۱۱ درصدی مصرف انرژی برق در ادارات آبفا در سطح استان اصفهان
مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در تابستان سال جاری صرفه جویی برق ادارات آبفای استان اصفهان کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش ریاح نیوز، حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به تاکید وزارت نیرو در تابستان سال جاری مبنی بر صرفه جویی ادارات در مصرف انرژی گفت: در ۱۱ منطقه آبفای استان اصفهان از انرژی خورشیدی استفاده می شود به طوری که در نهایت از این طریق ۴۵ کیلو وات انرژی در راستای توسعه پایدار در ادارات آبفای استان تولید می شود .


اکبریان به برخی دیگر از اقدامات آبفای استان اصفهان در راستای رعایت موازین مدیریت انرژی پرداخت و تصریح کرد: با توجه به بالا بودن تعداد اتاق ها در ادارات و نیاز به روشنایی این اماکن، ازلامپ و چراغ روشنایی LED، که در حال حاضر آخرین نسل تکنولوژی روشنایی هستند استفاده می شود این در حالی است که لامپ LED در مقایسه با لامپ رشته ای، ۸۵ درصد انرژی برق کمتری مصرف می کند. همچنین دوجداره کردن پنجره ها و استفاده از پشم سنگ برای عایق سازی دیوارها به منظور کاهش هدر رفت انرژی در برخی از ساختمان ها از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این شرکت است.


وی به حذف پروژكتورهای روشنايی پر مصرف در معابر و در امور حفاظتی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: جايگزين نمودن پروژكتورهای مجهز به لامپ هاي LEDو نیز استفاده از سنسورهای روشنايی هوشمند در محل های كم تردد از جمله دیگر اقدامات در راستای کاهش مصرف انرژی برق در ادارات بوده است.


مدیرعامل آبفای استان اصفهان به مصرف بهینه انرژی برق در تاسیسات آبفا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: استفاده از سيستم های هوشمند حرارتی، درایو و تله متری در تاسیسات در کاهش مصرف انرژی برق موثر بوده و توانسته در جلوگیری از هدر رفت انرژی اثر گذار باشد.


اکبریان با بیان اینکه اجرای مميزی انرژی ساختمان به منظور شناسايی محل های اتلاف انرژی و ايرادات و اشكالات در نحوه مصرف انرژی موثر بوده است، بیان کرد: با اجرای مميزی انرژی ساختمان در ادرات آبفای استان اصفهان راهکارهای اصلاحی در خصوص مصرف بهینه انرژی برق در بخش های مختلف در دستور کار قرار گرفت این در حالی است که كنترل و نظارت بر مصارف زايد انرژی نیز اعمال شد.


وی افزود: استفاده از درب اتوماتيک در ورودی ساختمان اداره جهت جلوگيری از هدر رفت انرژی با توجه به شرايط وفضای محيط کار عملیاتی شد و همچنین سعی شد از سرد کننده ها و يا گرم کننده های مناسب و کارآمد استفاده شود .

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.