• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

ضرورت صرفه جویی در مصرف آب با توجه به افزایش دمای هوا

  • کد خبر : 15055
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
ضرورت صرفه جویی در مصرف آب با توجه به افزایش دمای هوا
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی و سخنگوی آبفای استان اصفهان با بیان این که در ساعات پیک مصرف با کمبود 2.5 متر مکعب بر ثانیه ای تولید آب مواجه هستیم، تاکید کرد: کمبود این میزان آب نیازمند همراهی و مدیریت شهروندان عزیز در مصرف است.

به گزارش ریاح نیوز، مجید مختاری مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی و سخنگوی آبفای استان اصفهان اظهار داشت: با افزایش دمای هوا مصرف آب به صورت تصاعدی افزایش پیدا می کند به طوری که با رسیدن دمای هوا به ۳۸ درجه، مصرف آب ۲۰ درصد، با رسیدن به ۴۰ درجه ۳۰ درصد و با عبور از ۴۰ درجه شاهد افزایش ۶۰ درصدی مصرف آب هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید آب شرب آشامیدنی در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ۱۱٫۵ تا ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است و ۱٫۵ تا ۲ متر مکعب بر ثانیه نیز از منابع محلی و چاه های مورد تایید و استاندار توزیع می شود و این در حالی است که در ساعات پیک مصرف نیاز آبی به بالای ۱۶٫۵ متر مکعب بر ثانیه می رسد و در این ساعات با کمبود ۲٫۵ متر مکعب بر ثانیه ای مواجه هستیم.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان درباره احتمال افت فشار و یا قطعی آب در مناطقی در استان گفت: همکاران پر تلاش بنده در آبفای استان اصفهان با کمک سامانه تله متری در حال پایش خطوط انتقال و شبکه توزیع و نگهداری این شبکه در حالت پایداری هستند و نهایت تلاشمان این است که در هیچ کجای استان مشکل افت فشار و یا قطعی نداشته باشیم، اما این موضوع به عوامل مختلفی همچون دمای هوا بستگی دارد و از هم استانی های عزیز خواهشمندیم با مدیریت مصرف در کنار خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان باشند.

مختاری از شهروندان ساکن در مناطقی از شهر که دارای تراکم زیاد ساخت و ساز هستند درخواست کرد تا با نصب مخزن و پمپ آب به صورت استاندارد، فشار آب لازم در طبقات را مدیریت کنند و در ساعات پایانی شب اقدام به ذخیره سازی و در طول روز از آن استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: شهروندان عزیز همچنین مصارف غیر ضرور خود همچون شست و شوی ظروف، لباس و غیره را به ساعات اوایل شب و یا بامداد موکول نمایند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته وضعیت تامین و توزیع آب بسیار بهتر شده است اما هنوز کمبودهایی وجود دارد و باید در هر حال با مصرف بهینه شکر گذار نعمت های خداوند باشیم و اگر هر شهروند و یا روستانشین در استان بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر از مصارف غیر ضرور خود را کاهش دهد از تابستان سخت عبور خواهیم کرد و در مقابل کمبود آب همه ما باید مسئولانه رفتار کنیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.