• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خبر داد:

عبور از تولید ۲۰۰ هزار تنی آسفالت با اجرای رینگ چهارم/ ۳۱۶ میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر

  • کد خبر : 1528
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
عبور از تولید ۲۰۰ هزار تنی آسفالت با اجرای رینگ چهارم/  ۳۱۶ میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: تولید آسفالت سال گذشته 202 هزار تن بود که بخشی از آن در پروژه های عمرانی و بخشی هم در معابر شهری استفاده شده است که هرچه مسیر بیشتری از پروژه های رینگ حفاظتی آزاد شود تولید آسفالت سازمان عمران هم از مرز 200 هزار تن عبور میکند.

به گزارش ریاح نیوز، مجید طرفه تابان مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: سازمان عمران در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۳۰۰ درصد رشد در تولید بتن و ۲۳۴ درصد رشد در تولید آسفالت داشته است و همچنین این سازمان این مدت، از نظر عملکرد ریالی ۳۵۰ درصد رشد در مباحث عمرانی را تجربه کرده است.

در ۵ ماهه امسال ۵۵۰ هزار تن انواع مصالح در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است که رکورد جدیدی در مقایسه با سال های گذشته سازمان است، اجرای پروژه های آسفالتی مثل روکش معابر اصلی، آسفالت تراشی در شهر و اجرای روکش معابر فرعی بخش دیگری از اقدامات سازمان عمران است که پارسال ۳۵ میلیارد تومان در این زمینه برای مناطق ۱۵ گانه هزینه شد.

اجرای برخی از پروژه های عمرانی شهرداری از وظایف این حوزه است به طوری که هم اکنون ۳۱۶ میلیارد تومان پروژه فعال در سطح شهر داریم.

بزرگترین پروژه در دست اقدام سازمان عمران، اجرای طرح مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی با قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان است و این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در راستای اجرای رینگ چهارم، سال گذشته موفق شدیم قسمتی از رینگ حفاظتی از پل آفتاب تا انتهای جاده تاکسیرانی را بهره برداری کنیم. با اجرای این پروژه روزانه به طور تقریبی از بروز سه تصادف و یک جرح سنگین و یک فوت در مسیر منطقه ۱۴ در جاده بعثت و زیرگذر عاشق اصفهانی جلوگیری شد، ضمن اینکه تردد خودروها و مردم هم آسان تر شده است. همچنین بهره برداری از این بخش رینگ چهارم می تواند ترددها را از سمت خیابان جی حذف کند و ایمنی بیشتری برای شهروندان فراهم آورد.

اجرای بخشی از نمایشگاه بین المللی اصفهان و ورودی آن و سالن همایش های بین المللی از دیگر پروژه های فعال سازمان است.

در گام بعدی از وظایف سازمان عمران، می توان به مدیریت بازرگانی و مشارکت ها اشاره کرد که از اردیبهشت ماه راه اندازی شده است و فروش مصالح را بر عهده دارد.

سازمان عمران بخش مشارکتی پروژه ها را آغاز کرده است و این طرح ها در مناطق ۸، ۱۲ و ۱۰ با سه پروژه در حال اجراست.

سازمان عمران این قابلیت را دارد که با مردم و بخش خصوصی مشارکت کند، در این زمینه پیشنهادات مردم بررسی و برای جمع بندی در دستور کار قرار می گیرد.

در مهرماه هر سال، بودجه نویسی مناطق برای آسفالت معابر صورت می گیرد و مبلغی برای روکش، قسمتی برای معابر اصلی و بخشی هم برای معابر فرعی اختصاص می یابد، این بودجه در دو مرحله به سازمان عمران اعلام و وظیفه آسفالت کشی اجرا می شود.

سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی روال جدیدی است که از اردیبهشت ماه در سازمان تعریف شده که تاکنون برای پروژه های عمرانی سرمایه گذار، جذب نکرده ایم و کار با پیمانکاران در حال انجام است.

یکی دیگر از راه های مشارکت با سازمان عمران، ارائه زمین از سوی مردم به عنوان سرمایه اولیه و ساخت و انجام دیگر مراحل اجرا از سوی سازمان عمران شهرداری است که در این زمینه چند پروژه معرفی شده و در حال بررسی است.

در مورد رینگ چهارم ترافیکی هم، شش کیلومتر از این رینگ ۷۸ کیلومتری، در دستور کار و سه کیلومتر از این مسیر در حال انعقاد قرارداد است و در نظر داریم تا پایان سال آینده شش کیلومتر از رینگ به بهره برداری برسد.

در مورد تاثیر شرایط کرونایی بر اقدامات سازمان عمران، با شیوع کرونا یک نماینده از مرکز بهداشت و مامور اچ اس ای سازمان بر سلامت کارکنان نظارت دارد و آزمایش موارد مشکوک انجام می شود؛ علی رغم تعداد بسیار کارگران و پیمانکاران، موارد بستری به ندرت بوده است و کارگاه های عمرانی و ماشین های سنگین به صورت دوره ای گندزدایی می شود.

سازمان عمران دارای آزمایشگاه مجهز برای کنترل کیفیت و همیار سازمان استاندارد است؛ این آزمایشگاه همکار، وظیفه نمونه برداری روزانه را دارد و در کنار آن آزمایشگاه مکانیک خاک شهرداری روی تمام کیفیت مصالح حین اجرا و تولید نظارت دارد.

از صفر تا صد احداث یک خیابان در شهر اصفهان با تولیدات سازمان صورت می گیرد. مصالح اساس، زیراساس، نیوجرسی، آسفالت و بتن از تولیدات خود سازمان است.

بهره برداری از نمایشگاه بزرگ اصفهان برای آبانماه امسال برنامه ریزی شده و داخل نمایشگاه در حال تکمیل است، محوطه سازی بیرون و جاده دسترسی توسط سازمان عمران با قدرت در حال پیگیری است و یکی از اقدامات خوب این دوره ساخت نمایشگاهی در خور شهر است. در پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، ۶ قرارداد با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان داریم که در حال انجام است.

اجرای سه کیلومتر از رینگ چهارم، قسمتی از پل زیرگذر روبروی سازمان میادین و چندین خیابان سازی در ضلع شمالی منطقه هفت، همچنین اجرای روکش آسفالت معابر اصلی و آسفالت تراشی هم طبق روال، از فعالیت های جدید سازمان عمران است.

استفاده از آسفالت سرباره ای، تکنولوژی چندین ساله و در حال استفاده در شهر است، این تکنولوژی هم اکنون در مسیرهای بی آر تی خیابان جی و پروه های ترافیکی شهر به صورت ویژه در حال استفاده است.

در خصوص آسفالت تولیدی در سال ۹۸، تولید آسفالت سال گذشته ۲۰۲ هزار تن بود که بخشی از آن در پروژه های عمرانی و بخشی هم در معابر شهری استفاده شده است که هرچه مسیر بیشتری از پروژه های رینگ حفاظتی آزاد شود باید تولیدات ما هم از مرز ۲۰۰ هزار تن عبور کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.