• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

۲۷ نیروگاه خورشیدی اصفهان از انتشار بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد/افزایش سه برابری ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در اصفهان

  • کد خبر : 2317
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۲۷ نیروگاه خورشیدی اصفهان از انتشار بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد/افزایش سه برابری ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در اصفهان
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: طی چند سال گذشته که ساخت نیروگاه های خورشیدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته تا مهرماه سال جاری از انتشار بیش از یک هزار و 105 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده است.

به گزارش ریاح، حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای نصب نیروگاه های خورشیدی در سال ۹۲ تا پایان مهرماه سال جاری حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق در شهر اصفهان تولید شده است، اظهار کرد: با توجه به عدم استفاده از سوخت های فسیلی در تولید برق تاکنون از انتشار بیش از یک هزار و ۱۰۵ تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده که تاثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته است.    

تاکنون ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اصفهان احداث شده است که در حال حاضر تمام آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال تولید انرژی است.

با توجه به رویکرد بهره گیری از انرژی ‌های تجدیدپذیر در شهرداری اصفهان، بر اساس برنامه ریزی مدیریت شهری در خصوص توسعه انرژی‌ های تجدیدپذیر در اصفهان، حرکت به سمت اجرایی شدن این موضوع از اهداف اولویت دار شهرداری اصفهان است.   

با توجه به ضرورت و اهمیت به کارگیری توسعه انرژی‌ های تجدیدپذیر به منظور جلوگیری از آلودگی ‌های محیط زیستی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، باید به صورت کامل شاهد به کارگیری انرژی های پاک باشیم.

با توجه به اهمیت این موضوع، توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک و متوسط می تواند در دستور کار باشد.

۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.   

باتوجه به اتصال نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی سالن اجلاس، این نیروگاه از سال گذشته به شبکه سراسری توزیع برق متصل شده است و ماهانه ۱۵ هزار کیلووات ساعت به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه می کند.   

این میزان تولید انرژی الکتریکی از محل نیروگاه های خورشیدی باعث کنترل و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به محیط زیست شده است به گونه ای که از چند سال گذشته که ساخت نیروگاه های خورشیدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته تا مهرماه سال جاری از انتشار بیش از یک هزار و ۱۰۵ تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده است.

باتوجه به برنامه‌ های کوتاه مدت و بلند مدت شهرداری اصفهان در خصوص توسعه بهره گیری از این نوع انرژی، در حال حاضر و در راستای استفاده از فناوری های نوین در قالب انرژی های پاک با بهره گیری از توانمندی های سرمایه گذاران بخش خصوصی، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان نسبت به شناسایی سرمایه گذار حقیقی یا حقوقی برای مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است که در همین زمینه سرمایه گذاران می توانند در اجرای این طرح ها با شهرداری اصفهان به صورت مشارکتی همکاری کنند.

اجرای نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی میدان مرکزی میوه و تره بار، نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی باغ گلها و نیروگاه ۵۰ کیلوواتی شهرداری منطقه ۸ نیز تا پایان سال جاری در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار دارد.

با احداث این نیروگاه ها با مجموع ظرفیت ۴۷۰ کیلووات، میزان ظرفیت تولید برق از نیروگاه های خورشیدی شهرداری اصفهان به سه برابر ظرفیت موجود خواهد رسید. 

با توجه به حضور شهرداری اصفهان در پنجمین جایزه ملی مدیریت انرژی و با توجه به سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي و الزامات اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند چشم انداز، سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، استفاده از استانداردها و مدل های سیستمی مدیریت انرژی ملی و بین المللی و استانداردهای ملی معیار مصرف انرژي شهرداری اصفهان برای اولین بار در فرآیند جایزه ملی مدیریت انرژی شرکت کرد.

همچنین شهرداری اصفهان در بخش توسعه بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر تندیس نقره ای جشنواره را کسب کرد، در بخش بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف در تجهیزات و تاسیسات نیز عنوان نهاد برتر و لوح تقدیر جشنواره را به دست آوردیم.  

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=2317
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان
  • 218 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.