• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
سرهنگ ایرج محمدی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

۱۹۷، سامانه ای برای نظارت مردم بر عملکرد پلیس/ ثبت ۲۴ ساعته تماس های پیشنهاد، تقدیر و انتقاد از عملکرد ماموران

  • کد خبر : 1133
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
۱۹۷، سامانه ای برای نظارت مردم بر عملکرد پلیس/ ثبت ۲۴ ساعته تماس های پیشنهاد، تقدیر و انتقاد از عملکرد ماموران
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه شماره تلفن 197، سامانه ای برای نظارت مستقیم مردم بر عملکرد پلیس است از ثبت 24 ساعته تماس های مردمی با این سامانه در قالب پیشنهاد، تقدیر، انتقاد و یا شکایت در مورد عملکرد پلیس استان و کارکنان این پلیس خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ” ایرج محمدی” رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: نظارت مردمی بر سازمان های عمومی در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اصل هشتم قانون اساسی نیز مبنای مناسبی به منظور تحقق نظارت مردمی بر ادارات دولتی فراهم آورده است.

وی افزود: در این میان یکی از اقدامات قابل توجه در این زمینه راه اندازی سامانه ۱۹۷ توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان اولین مرکز نظارت همگانی در ایران در اقدامی ابتکاری و روشمند برای نظارت مردم بر عملکرد پلیس تاسیس شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تفاوت شماره تلفن ۱۹۷ با ۱۱۰ در این است که این شماره تلفن فقط به منظور نظارت مردم بر عملکرد پلیس راه اندازی شده است تا از طریق آن بتوان عملکرد نیروی انتظامی را بهبود و ارتقا داده و به مطالبات مردم در اسرع وقت پاسخ داد.

این مقام انتظامی، هدف اصلی از راه اندازی دفتر نظارت همگانی پلیس (۱۹۷) را گسترش فرهنگ جامعه محوری و اعتماد سازی عمومی، فراهم کردن بستر تصمیم گیری برای فرماندهان پلیس از طریق جمع آوری نظریات و دیدگاه های مردمی و مطالبات آنها عنوان کرد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: این سامانه هم اکنون به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های مردمی و ثبت پیام های آنها در قالب پیشنهاد، تقدیر ، انتقاد و یا شکایت از عملکرد بخش های مختلف فرماندهی انتظامی استان اصفهان و کارکنان آنان است و ابزاری است تا مردم بتوانند نظریات، پیشنهادها و مشکلات خود را به طور مستقیم با فرمانده انتظامی استان و سایر مدیران این فرماندهی در میان بگذارند.

وی افزود: پیام های مردمی به صورت مستقیم در اختیار فرمانده انتظامی استان اصفهان و مدیران این فرماندهی قرار گرفته و دستورات لازم در خصوص آنها صادر و از ۴۸ ساعت تا یک هفته موارد درخواستی پیگیری و پس از نتیجه به فرد تماس گیرنده اطلاع داده می شود.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: علاوه بر ثبت ۲۴ ساعته تماس های مردمی جلسات ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز به صورت هر دو هفته یک بار از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در دفتر نظارت همگانی پلیس استان واقع در خیابان بزرگمره جنب کلانتری ۱۴ برگزار می شود.

وی تصریح کرد: به منظور قطع چرخه انتقال ویروس کرونا از ابتدای سال جاری جلسات ملاقات مردمی مسئولان این فرماندهی در سامانه ۱۹۷ به صورت تلفنی و حد اقل با کمترین افراد و لحاظ طرح فاصله گذاری برگزار می شود و در این خصوص از شهروندان گرامی تقاضا می کنیم تا جای امکان از مراجعه حضوری خودداری کرده و با برقراری تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۹۷ در ساعت تعیین شده به طرح مشکلات و درخواست های خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1133
  • ارسال توسط :
  • منبع : معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان
  • 553 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.