• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان:

۱۵۰ طرح عمرانی در منطقه ۵ شهر اصفهان اجرا می شود

  • کد خبر : 1097
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
۱۵۰ طرح عمرانی در منطقه ۵ شهر اصفهان اجرا می شود
به گزارش ریاح نیوز، احمد رضایی مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد:

با توجه به اینکه حاشیه رودخانه زاینده رود به عنوان بخشی از محور گردشگری شهر اصفهان در این منطقه واقع شده است، همچنین پهنه کوه صفه به عنوان قوی ترین جاذبه مرتفع شهر به خصوص در شرایطی که با بحران کم آبی مواجه هستیم، در این منطقه واقع است.

جلفا و محور مهمان خانه نیز برای گردشگران خارجی جذابیت دارد برای استفاده از جاذبه های این محور هم برنامه ریزی می کنیم.

با توجه به اینکه در این منطقه، ارتش و ارشد نظامی آجا در منطقه، گروه های ۴۴ و ۵۵ توپخانه، سپاه صاحب الزمان (عج)، دانشگاه امیرالمومنین و فرماندهی انتظامی مستقر هستند، تعاملات با این گروه ها در یکی دو سال اخیر به خوبی شکل گرفته است، در همین راستا تفاهم نامه با سپاه صاحب الزمان(عج) و دانشگاه امیرالمومنین منعقد کرده ایم که در سپاهان شهر،‌ خیابان نظام به صورت یک بانده در حال بهره برداری است. قبلا خودروها از این خیابان از جهت شرق به غرب استفاده می کردند که موجب نگرانی و گاها تصادفاتی می شد اما طی پروسه ای با سپاه تفاهم کردیم و ۱۷ هزار متر آزادسازی انجام شد تا خط بدنه ۳۳ متری در این خیابان اجرا شود و این کار اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است. امتداد این خیابان به بزرگراه شهید دستجردی می رسد و به عنوان ورودی اول سپاهان شهر شکل می گیرد که بر کاهش ترافیک تاثیرگذار است.

تصفیه خانه سپاهان شهر یکی از تصفیه خانه های خوب در سطح کشور است که با دو روش ازن زنی و کلر زنی در حال اجراست و هیچ خطری برای گونه های گیاهی ندارد. یکی از اقدامات در این پروژه اقدامات توسعه ای برای مخزن انعقاد و تصفیه سازی است. 

در زمینه ایجاد انگیزه برای حضور گردشگران بعد از رفع محدودیت های کرونایی با بهبود فضای شهری، برنامه هایی را در سال گذشته و سال جاری اجرا کردیم به طوری که در محدوده جلفا ساماندهی گذر هوانس در حال اجراست و گذر چارسوق اجرا شد و اتفاقاتی که پیرامون کلیسای وانک شکل گرفته، فضای خوبی را برای گردشگری فراهم می کند. توریست داخلی هم هرچند با توجه به شرایط کرونایی کمتر شده اما در حاشیه زاینده رود و صفه حضور دارند.

بودجه منطقه ۵ در سال ۹۹ به میزان ۳۹۳ میلیارد تومان است که نزدیک به ۲۱۵ میلیارد تومان از این بودجه خالص کارهای عمرانی در قالب اجرای ۱۵۰ طرح است.

همچنین اعتباراتی در قالب مناسب سازی مسیرهای پیاده رو داریم و علی رغم اینکه مناسب سازی کار بزرگی است تا افراد دارای معلولیت از این فضا با آرامش استفاده کنند اما این پروژه ها هزینه آنچنانی طلب نمی کند و در قالب افتتاح پروژه ها نمی گنجد.

احداث تصفیه خانه سپاهان شهر، احداث مجموعه فرهنگی حسین آباد، پارکینگ جلفا، مجموعه فرهنگی – گردشگری گل نرگس در قالب تالار موسیقی اصفهان، پارک ۲۲ هکتاری گل نرگس، خطوط انتقال آب در خیابان حکیم نظامی تا پهنه صفه از جمله طرح های امسال منطقه است.

اعتبار امسال پروژه های محله محور منطقه، ۱۰ میلیارد تومان است.

با توجه به فضای سبز عمومی سطح شهر، سرانه فضای سبز منطقه ۳۱ مترمربع است که البته بخشی از فضای سبز مربوط به داخل بافت و منازل است که ۲۰ درصد آن در اختیار شهرداری است.

تلاش می کنیم یکی از خیابان های منطقه را به محور فرهنگی تبدیل کنیم و کوچه سنگ تراش ها این پتانسیل را دارد.  

در خصوص باغ وحش صفه، عدم نگهداری حیوانات در پارک وحش صفه که اخیرا در برخی رسانه ها مطرح شده استناد به مصوبه کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان دارد اما این مصوبه هنوز در صحن علنی شورای شهر مطرح و تصویب نشده است و قرارداد پیمانکار هم تمام شده و موظف هستیم از حیوانات تا تعیین تکلیف مراقبت کنیم.

نگهداری حیوانات به صورت امانی از سوی شهرداری ممکن نیست و باید بهترین مرجع انتخاب شود تا این کار را انجام دهد. همچنین گونه هایی که در این پارک وحش وجود دارد از شرایط نامطلوب محیطی از سوی محیط زیست به ما منتقل شدند با این وجود چنانچه هر مرجعی با بهترین شرایط نگهداری را انجام دهد قائل به مصوبه شورای شهر هستیم و خواسته انجمن های محیط زیستی را عملی می کنیم.  

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=1097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.