• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد:

۲۰۷ میلیارد تومان درآمد از محل فرار مالیاتی وصول شده است

  • کد خبر : 21610
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
۲۰۷ میلیارد تومان درآمد از محل فرار مالیاتی وصول شده است
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در اداره مبارزه با فرار مالیاتی اداره کل امور مالیاتی در سال جاری ۳۷ مورد اجرای تبصره ۱۸۱ داشتیم که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان هم از فرار مالیاتی وصول شده است. همچنین ۲۶۴ هزار نفر اشخاص ثالث هم به عنوان فرار مالیاتی شناسایی شدند که مراودات مالی با ۳۷ پرونده شناسایی شده داشتند.

به گزارش ریاح نیوز، احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای تبیین قوانین و مقررات اظهار کرد: به میزان ۹۸ درصد تأمین بودجه استان از محل مالیات انجام شده است و معتقدیم برای اجرای قانون باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان(۱۸/۴ همت) مالیات به حساب خزانه واریز شده که نسبت به دوره مشابه گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است و همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که این رقم در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدبرنیا با اشاره به اینکه روز گذشته آخرین مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی صاحبان مشاغل بود، بیان کرد: چون سقف میزان تبصره ۱۰۰ نسبت به سال گذشته تقریباً سه برابر شده بود، استقبال خیلی خوبی در این قسمت داشتیم و همان طور که اطلاع رسانی قبلی صورت گرفته بود اگر صاحبان مشاغل تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش یا درآمد داشتند (در هر گروه مشاغلی که قرار گرفته بودند) می توانستند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند.

وی در ادامه تشریح کرد: در آمار تبصره ۱۰۰ ما، ۳۰۵ هزار و ۷۷۰ مودی مالیاتی نسبت به تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که سال گذشته ۲۹۰ هزار و ۴۰۰ نفر استفاده کرده بودند و این شرایطی که امسال در بحث تبصره ماده ۱۰۰ قرار گرفته بود برای اولین بار سقف را به مراتب بالا برد که مشاغل بیشتری را بتواند پوشش بدهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۸ هزار و ۸۷۶ اظهارنامه مالیاتی ارائه شد و با توجه به اینکه دولت، سازمان و وزارتخانه به دنبال بحث هوشمندسازی هستند، افزود: هرماه ۳۰۵ هزار و ۷۷۰ نفر از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند که پرونده هایشان قطعی سازی شد و برای دو گروه دیگر برای نخستین بار اظهارنامه ارسال شد تا در نهایت تایید یا اصلاح کنند.

وی نیز اعلام کرد: از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور ماه، مودیان مالیاتی فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه اصلاحی اقدام کنند.‌

مدبرنیا با تاکید بر اینکه خط قرمز ما فرار مالیاتی است، ابراز کرد: تمام اطلاعات بانکی در اختیار سازمان مالیاتی کشور است. اداره‌ای تحت عنوان مبارزه با فرار مالیاتی داریم که امسال ۳۷ مورد اجرای ۱۸۱ داشتیم، ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان نیز وصولی این پرونده‌ها بوده است. همچنین ۲۶۴ هزار نفر اشخاص ثالث هم به عنوان فرار مالیاتی شناسایی شدند که مراودات مالی با ۳۷ پرونده شناسایی شده داشتند.

وی یکی از اقدامات ویژه این اداره را سامانه سوت زنی برشمرد و گفت: در این سامانه ۴ هزار و ۳۴۲ مورد اطلاعات برای ما ارسال شد که ۳ هزار و ۴۳۲ بررسی شد و ۹۱۰ مورد در دستور کار بررسی است. همچنین اشخاصی که در سامانه سوت زنی قرار گرفته‌اند اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: امسال برنامه ریزی هایمان به شکلی هست که ان شاءالله بتوانیم بودجه ای که استان برای ما تامین کرده را محقق بکنیم و با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شده و اقداماتی هم که از طرف اداره کل صورت گرفته، ما بر اساس برنامه های عملیاتی، اقدامات خود را انجام خواهیم داد و نگاهمان بر این نیست که در بحث مالیات فشاری به گروهی و صنفی وارد شود و به دنبال قانون‌های جدید مالیاتی هستیم.

مظاهر سعیدی معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: در مرحله گذار از یک سیستم مالیاتی سنتی (که معایب خاص خودش را داشت) به هوشمندسازی در این بخش هستیم و به سوی مالیات الکترونیک و آیتکس حرکت می‌کنیم که نقش سلیقه و سوابق در این مراحل کمرنگ می‌شود و به سمت داده محوری برویم تا ان شاء الله برسیم به مالیات ستانی که مبتنی بر عدالت باشیم.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان مالیات و بودجه استان را تأمین می‌کند که مزایای خوبی در سطح استان و کشور شاهد هستیم و امیدواریم با محقق شدن بودجه استان و درآمدهای مالیاتی شاهد جاری شدن رودخانه زاینده رود در استان باشیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=21610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.