• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان ۴ راهبرد اساسی دارد

  • کد خبر : 22107
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان ۴ راهبرد اساسی دارد
دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: چهار راهبرد اساسی در کنگره تعریف شده است که محور اول آن سرگذشت پژوهی است.

به گزارش ریاح نیوز، محمد حاجیان دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: چهار راهبرد اساسی در کنگره تعریف شده است که محور اول آن سرگذشت پژوهی است.

وی افزود: سرگذشت پژوهی به این معناست که جوانان ما نیازمند الگویی هایی هستند که بتواند آنها را به سرانجام نیک و موفقیت برساند.

حاجیان تصریح کرد: شهدا تمامی راه ها را رفته اند و به رستگاری نائل شده اند کارها، رفتارها و سبک زندگی شهدا می تواند الگویی برای جوانان ما باشد.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: کنگره ۲۳ کمیته دارد که در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده و اقدامات موثری را انجام داده اند.

وی ادامه داد: ۱۳هزار وصیت نامه و دلنوشته از شهدا جمع آوری شده و ۲۲ هزار عکس از آنها بازسازی شده است، ۱۳۶ کتاب در غالب های روایت، رمان و داستان پردازی از زندگی شهدا آماده شده است.

حاجیان اظهار داشت: در این مدت از حدود ۲۰ هزار خانواده شهید سرکشی شده و ۱۰ هزار یادواره در سطح استان با حضور پر شور مردم برگزار شده است.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴هزار شهید استان اصفهان عنوان داشت: ارائه خدمات به نیابت از شهدا از دیگر اقدامات انجام شده است؛ توزیع حدود ۸۵۰۰ بسته معیشتی به نام شهدا و ۴۵۰۰ اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت و ۱۰ هزار اعزام به اردوهای فرهنگی نیز از دیگر اقدامات کنگره است.

وی افزود : ساخت ۱۳۷ تندیس از شهدای شاخص استان، پانصد مورد نام گذاری از معابر، اماکن ادارات و… به نام شهدا، هم نشینی و مصاحبه دانش آموزان با خانواده شهدا و تنظیم ۱۲ هزار دانش نامه و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات این کنگره می باشد.

حاجیان اظهار کرد: در سطح استان ۹۶ خانواده ۳ شهیدی، ۱۳ خانواده ۴ شهیدی، ۱۳۳۴ خانواده ۲ شهیدی، ۵ خانواده ۵ شهیدی، ۳ خانواده ۶ شهیدی و یک خانواده ۷ شهیدی در استان داریم که تنها خانواده ۷ شهیدی کشور است، همچنین ۶ مدرسه داریم که دارای حداقل ۱۰۰ شهید محصل است.

مهدی یادگاری دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان نیز در ادامه نشست اظهار کرد: کنگره شهدای دانشجویان دوم آبان ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: بسیج جامعه دانشگاهی استان اصفهان ۸۹۴ شهید اهدا کرده است که از این آمار ۵۶۲ شهید ساکن استان و ۳۳۲ شهید دانشجوی دانشگاه های استان بوده اند که اطلاعاتی از آنها همچون وصیت نامه، خاطرات و مصاحبه با خانواده ها تهیه شده است.

دبیر کمیته دانشجویی کنگره ملی ۲۴ شهید استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی به نام شهدا، خادمی خانواده شهدا، بیشتر از ۱۹۵ دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات، اکران فیلم و مستند، متبرک سازی بیش از دویست مورد از کلاس ها و معابر دانشگاه ها به نام شهدای دانشجو، تشییع شهدای گمنام در بیش از ۵۳ دانشگاه، برگزاری ۸۳ یادواره شهدا و ۱۲ سالگرد تدفین در دانشگاه ها از اقداماتی است که در این مدت توسط کنگره انجام شده است.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=22107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.